Évf. 11 szám 3 (2022)

Tanulmány

Az iskola életébe való szülői bevonódás akadályai egy székelyföldi rurális település mintáján

Megjelent január 6, 2023
Szerző
Szász Mária Magdolna
Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskola Szociológia és Társadalompolitika Doktori Program
Megtekintés
Kulcsszavak
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Szász, M. M. (2023). Az iskola életébe való szülői bevonódás akadályai egy székelyföldi rurális település mintáján. METSZETEK - Társadalomtudományi folyóirat, 11(3), 103–122. https://doi.org/10.18392/metsz/2022/3/6
Licenc

Copyright (c) 2022 Metszetek Társadalomtudományi Folyóirat

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

A CC BY licence alkalmazása előtt megjelent cikkek esetében (2020 előtt) továbbra is a CC BY-NC-ND licence az érvényes.

A tanulmány egy székelyföldi rurális település mintáján keresztül, az Epstein (1987) által tárgyalt hat szülői bevonódási területen vizsgálja az iskola életébe való szülői bevonódás akadályait. A vizsgált térségben a tényleges Epstein-i értelemben vett szülői bevonódási folyamat kezdeti szakaszban van. Habár megjelennek az iskola-szülő együttműködés kategóriájába sorolható magatartások, még nem beszélhetünk egy tudatos szülő-iskola együttműködésről.