Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • Sikeres és eredményes soft skill fejlesztő tréningek
    54-70
    Megtekintések száma:
    47

    A soft skill fejlesztő tréningek segíthetik a multinacionális szervezetek különböző nyelvi háttérrel rendelkező alkalmazottai közötti kommunikáció fejlesztését a mindennapi tevékenységek
    ellátásához szükséges feladatokkal és felmerülő ügyekkel történő együttműködésben. Elképzelhető, hogy a tréningekkel kapcsolatos munkáltatói és vezetői elvárások nincsenek összhangban
    a munkavállalókéval, amely munkavállalói ellenálláshoz vezethet, valamint a menedzsment
    kérése alapján fejleszteni kívánt főbb tréningpontok elsajátításának és hasznosításának megtagadását válthatja ki.
    A soft skill fejlesztő workshopokat tartó társtrénerek több éves szakmai tapasztalata és a
    rengeteg európai multinacionális cég munkáltatói és munkavállalói visszajelzései alapján a
    szerzők megvitatják mindazon kritikus mérföldköveket, amelyeket a menedzsmentnek el kell
    érnie annak érdekében, hogy megalapozzák a jövőben tartandó soft skill tréningek növekvő sikerét munkahelyi szervezetükben.

  • Az üzleti kapcsolatok erkölcsi újjáépítése: Menedzsment szemlélet keresztény nézőpontból
    71-90
    Megtekintések száma:
    36

    A globalizáció történelmi időkön átívelő, igen összetett folyamat. A nagy földrajzi felfedezésekhez köthető a kezdete, a világkereskedelem és a világpiac kialakulásával folytatódott és jutott el
    jelenkori állapotáig. A globalizációnak pozitív és negatív hozadékai egyaránt vannak. A pozitív
    hozadékok között ki kell emelnünk, hogy a világ egyre nagyobb területein élvezik a tudomány és
    a technika vívmányait, egyre több ember jut tanulási lehetőséghez, alapvető szükségleteket kielégítő javakhoz. A vállalkozások hatékonyságát növeli, új lehetőségeket kínál, hiszen gyakorlatilag határok nélküli hozzáférést biztosít nyersanyagokhoz, munkaerőhöz és tudáshoz. A negatív
    hatások között meg kell említeni a bioszféra pusztulását, a gazdasági és társadalmi egyenlőtlenségek fokozódását, különösképpen a fejlődő országokban. Számos vállalat az egész világra kiterjesztette működését és olyan hatalmas gazdasági erővel, befolyással rendelkezik, hogy felettük
    korlátozott a kormányok szabályozó képessége. A profitért folytatott küzdelemnek magas ára
    van, amit a vállalatok gyakran a társadalmi-természeti környezetre hárítanak. Tanulmányunk
    célja áttekinteni, hogyan lehetne ember-, illetve környezetbarátabbá tenni napjaink üzleti kapcsolatait – a keresztény filozófia szellemében. Meg kell jegyezni, hogy habár tanulmányunk a
    keresztény alapú nézőpontra fókuszál, természetesen globalizált világunk üzleti kapcsolatainak
    vizsgálatakor nem szabad kihagyni az egyéb világvallások meghatározó szerepét sem.

  • A gépjárműiparban dolgozók motivációinak, munkatapasztalatának és határidőtartási szokásainak összefüggései a termékfejlesztési projektekben
    37-53
    Megtekintések száma:
    40

    Napjainkban számos új gépjárműmodell fejlesztése történik a világ különböző részén található
    járműipari vállalatoknál és beszállítóiknál. Az autóipari szegmensben a termék életciklus rövidülése és a globális piac hatása miatt az időtényező kulcsszerepet játszik a projektek sikeres
    megvalósításában, és ezzel a termék értékesítésében. A jelen tanulmány az emberi tényezőre fókuszálva a projekttagok magatartását vizsgálja. Elsődleges célja nem az erőforrások hiányából,
    vagy a tervezés helytelenségéből adódó időveszteségek miatt bekövetkező hátráltató tényezőket
    feltárni. Az ilyen nyilvánvaló okok, veszélyek kimutatása és kezelése a projekt portfólió menedzsment testület hatáskörébe esik, ami jól működik a nagyobb projektszervezetekben. A projekttagok egyéni módon viszonyulnak a határidők betartásához és a feladatok végrehajtásához kapcsoló motivációjuk is eltérő. A szakirodalomban fellelhető és általános kutatások eredményein
    túlmutatóan azt vizsgálom, hogy azonosítható-e az aktuális járműipari szervezeti projektmunkában önálló jellegzetesség. A kutatás az autóipari fejlesztési projektben szerzett tapasztalat,
    motiváció és a határidők betartásának összefüggései alapján a munkavégzés hatékonyságát
    befolyásoló csoport (team) összetételt vizsgálja.