Közelkép

Start-up stúdió: üzleti modell innováció(Az INNONIC Zrt. példája)

Megjelent:
2022-11-21
Szerzők
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2020 Metszetek Társadalomtudományi folyóirat

A CC BY licence alkalmazása előtt megjelent cikkek esetében (2020 előtt) továbbra is a CC BY-NC-ND licence az érvényes.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Farkas, Éva, Makó, C., Illéssy, M., & Heidrich, B. (2022). Start-up stúdió: üzleti modell innováció(Az INNONIC Zrt. példája). METSZETEK Társadalomtudományi Folyóirat, 9(4), 66-83. https://doi.org/10.18392/metsz/2020/4/4
Absztrakt

A közbeszéd leginkább gyűjtőfogalomként használja a start-up kifejezést a technológiai újdonságok értékesítésére alapított vállalkozások jellemzésére. Ugyanakkor az új vagy újszerű ötlet piacra vezetésén túl, a legtöbb üzleti funkciót (marketing, értékesítés, termék/szolgáltatásfejlesztés, HR stb.) innovatív és proaktív módon látják el, valamint a bizonytalanság és a szűkös
erőforrások mellett a gyors szervezeti fejlődés és gazdasági növekedés ígéretét hordozzák magukban. Az intenzív növekedéshez és a fenntarthatósághoz azonban a támogató társadalmigazdasági és intézményi környezet elengedhetetlen feltétel. Esettanulmányunkban egy, a debreceni régióban található, nemzetközi piacokon működő vállalkozás példáján mutatjuk be az úgynevezett start-up stúdiók jelentőségét a vállalati innováció katalizálásában. Hasonlattal élve, azt vizsgáljuk, hogy a stúdió mint „anyahajó”, milyen szervezeti-vezetési módszerek, kulturális minták használatával és milyen mechanizmusokon keresztül járul hozzá a start-up vállalkozások sikeréhez.