Közelkép

Az iskolán túl…: A tanodák szerepe a hátrányos helyzetű tanulók társadalmi integrációjában

Megjelent:
2023-03-27
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2018 METSZETEK - Társadalomtudományi folyóirat

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

A CC BY licence alkalmazása előtt megjelent cikkek esetében (2020 előtt) továbbra is a CC BY-NC-ND licence az érvényes.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Bihari, I., & Csoba, J. (2023). Az iskolán túl…: A tanodák szerepe a hátrányos helyzetű tanulók társadalmi integrációjában. METSZETEK Társadalomtudományi Folyóirat, 7(2), 3-27. https://doi.org/10.18392/metsz/2018/2/1
Absztrakt

A hátrányos helyzetű, roma gyerekek iskolai teljesítményének növelésében, szocializációs hátrá-nyainak csökkentésében jelentős szerepet töltenek be az iskolán kívüli, ún. extrakurrikuláris fog-lalkozások. Ezek egyik hazai formája az utóbbi években mind szélesebb körben ismertté vált tanoda. A tanulmány a rendelkezésre álló szakirodalmak, korábbi kutatások alapján a 20 éve működő tanoda kialakulását meghatározó szükségleteket, a tanodák fejlődésének főbb állomá-sait, célkitűzéseit, célcsoportjait valamint hátránykompenzáló szerepét és eredményességét vizsgálja.