Arató Bence (főszerk.) (2008): Az üzleti intelligencia évkönyve 2008. BI Consulting Kft., Budapest.
Ayres, I. (2007): Super Crunchers. Bantam Books, New York.
Baschab, J. – Piot, J. (2003): The Executive’s Guide to Information Technology. John Wiley & Sons, Hoboken.
Bőgel György (2007): Korszakok és korszakhatárok az üzleti informatikában. Competitio, november, 5–28.
Bulkeley, W. (2008): Financial Firms See Increase in IT Spending Despite Slump. The Wall Street Journal, július 11. 6.
Byrne, J. (1993): The Whiz Kids. Currency/Doubleday, New York.
Cairncross, F. (2002): The Company of the Future. Harvard Business School Press, Boston.
Carr, N. (2004): Does IT Matter? Harvard Business School Press, Boston.
Chopra, S. – Meindl, P. (2001): Supply Chain Management. Prentice Hall, Upper Saddle River.
Davenport, T. – Harris, J. (2007): Competing on Analytics. Harvard Business School Press, Boston.
Dresner, H. (2007): The Performance Management Revolution. John Wiley & Sons, Hoboken.
Fajszi Bulcsú – Cser László (2004): Üzleti tudás az adatok mélyén. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – IQSYS, Budapest.
Gabor, A. (2000): The Capitalist Philosophers. Three Rivers Press, New York.
Karabell, Z. (2008): The Myth of Transparency. Newsweek, július 7, 47.
Khurana, R. (2007): From Higher Aims to Hired Hands. Princeton University Press, Princeton.
Krauth Péter (2006): Üzleti intelligencia (kézirat). Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács, IT3 projekt.
Laudon, K. – Laudon, J. (2006): Management Information Systems. Pearson – Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
Lawrence, J. – Pasternack, B. (2002): Applied Management Science. John Wiley & Sons, Hoboken.
Levy, F. – Murnane, R. (2004): The New Division of Labor. Princeton University Press, Princeton.
Magretta, J. (2002): What Management Is. The Free Press, New York.
McAfee, A. (2006): Enterprise 2.0: The Dawn of Emergent Collaboration. Sloan Management Review, Vol. 47, No. 3, 20–29.
McNamara, R. (1996): In Retrospect: The Tragedy and Lessons of Vietnam. Vintage Pr, New York.
Murphy, T. (2002): Achieving Business Value from Technology. John Wiley & Sons, Hoboken.
Niven, P. (2002): Balanced Scorecard Step-by-Step. John Wiley & Sons, Hoboken.
Sántáné Tóth Edit et al. (2008): Döntéstámogató rendszerek. Panem, Budapest.
Szabó Katalin – Hámori Balázs (2006): Információgazdaság. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Tarnóczi Tibor (2004): Szoftverágensek és a döntéstámogatás. Competitio, 2. sz. 105–125.
Taylor, J. – Raden, N. (2007): Smart Enough Systems. Prentice Hall, New York.
Yankelovich, D. – Meer, D. (2006): Rediscovering Market Segmentation. Harvard Business Review, február.