Cikkek

TESTING A BALLET HISTORICAL THREE-DIMENSIONAL CLASSROOM AS AN EDUCATIONAL, COLLABORATIVE AND PROMOTIONAL SPACE

Megjelent:
2023-03-15
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2024 Macedonian Scientific and Cultural Announcements

Licencfeltételek / License Terms

Copyright Transfer: The author(s) transfer the copyright of the article to the journal. This includes the right to publish, distribute, and promote the article in both electronic and print formats.

Usage Rights: The journal has full rights to use, distribute, and republish the article.

Consent to Publish: The authors consent to the article being published by the journal and agree to the journal's copyright policy.

Ethical Statement and Permissions: The authors confirm that their article adheres to ethical standards of scholarly research and that they have obtained necessary permissions, including institutional approvals and copyright permissions.

Open Access Statement (optional): If the journal is open access, the journal ensures that the article is freely accessible to readers and accepts the terms of open access publication.

License: This work is licensed under a .

 

Licencfeltételek

Szerzői jogok átruházása: A szerző(k) átruházzák a cikk szerzői jogait a folyóiratra. Ez magában foglalja a cikk elektronikus és nyomtatott formában történő közzétételének, terjesztésének és promóciójának jogát.

Felhasználási jogok: A folyóirat teljes körű rendelkezési joggal bír a cikk felett, beleértve annak újra publikálását, terjesztését és promócióját.

Hozzájárulás a közzétételhez: A szerzők hozzájárulnak ahhoz, hogy a cikket a folyóirat közzétegye, és elfogadják a folyóirat szerzői jogi politikáját.

Etikai nyilatkozat és engedélyek: A szerzők megerősítik, hogy a cikkük megfelel a tudományos kutatás etikai normáinak, és rendelkeznek a szükséges engedélyekkel, beleértve az intézményi jóváhagyásokat és szerzői jogi engedélyeket.

Nyilatkozat a nyílt hozzáférésről (opcionális): Ha a folyóirat nyílt hozzáférésű, a folyóirat biztosítja, hogy a cikk szabadon elérhető legyen az olvasók számára, és elfogadják a nyílt hozzáférésű közzététel feltételeit.

Licenc: Ez a mű a alatt licencelt.

 
Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
GILÁNYI, A., BÓLYA, A. M., & CHMIELEWSKA, K. (2023). TESTING A BALLET HISTORICAL THREE-DIMENSIONAL CLASSROOM AS AN EDUCATIONAL, COLLABORATIVE AND PROMOTIONAL SPACE . Macedonian Scientific and Cultural Announcements, 6(1), 9-15. https://doi.org/10.56309/qkjja579
Absztrakt

3D balett történeti tanterem oktatási, együttműködési és promóciós térként való tesztelése. A cikk művészethez kapcsolódó VR tereket mutat be, amelyek nagyrészt a Debreceni Egyetemen készültek el. Ezek a terek a MaxWhere balett történeti előadóterem előzményeként szolgálnak. A cikkben összefoglalunk néhány, a háromdimenziós virtuális balett tanterem teszteléséhez kapcsolódó eredményt.

The article introduces VR spaces related to art, which were largely created at the University of Debrecen. These spaces serve as a prequel to the MaxWhere ballet history auditorium. We summarise some results connected to testing of the three-dimensional virtual ballet classroom.

Hivatkozások
  1. Baranyi, Péter, and Csapo, Ádám. 2012. “De_nition and Synergies of Cognitive Infocommunications.” Acta Polytech.-Nica Hungarica 9: 67–83.
  2. Baranyi, Péter, Csapo, Adam and Sallai, Gyula. 2015. Cognitive Infocommunications (CogInfoCom). Springer.
  3. Baranyi, Péter, Csapo, Adam, and Varlaki, Péter. 2014. “An Overview of Research Trends in Coginfocom.” In 18th International Conference on Intelligent Engineering Systems (INES): 181–6. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/INES.2014.6909365.
  4. Budai, Tamás, and Kuczmann, Miklós. 2018. “Towards a Modern, Integrated Virtual Laboratory System.” Acta Polytechnica Hungarica 15: 191–204.
  5. Bujdosó, Gyöngyi. 2016. “Virtual Reality in Teacher Training {Developing Presentations in Virtual Reality.” In ICERI Proceedings, 9th annual International Conference of Education, Research and Innovation: 4900–5. IATED. https://doi.org/10.21125/iceri.2016.2170.
  6. Bujdosó, Gyöngyi. 2017. “Teachers’collaboration in Virtual Reality Environments.” In EduLearn Proceedings, 9th International Conference on Education and New Learning Technologies, pages 4239V4244. IATED: 4239–44. https://doi.org/10.21125/edulearn.2017.1913.
  7. Bujdosó, Gyöngyi, Novac, Ovidiu Constantin, and Szimkovics, Tamás. 2017. “Developing Cognitive Processes for Improving Inventive Thinking in System Development Using a Collaborative Virtual Reality System.” In 8th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 79–84. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2017.8268220.
  8. Csapó, Gyöngyvér. 2017. “Sprego Virtual Collaboration Space: Improvement Guidelines for the Maxwhere Seminar System.” In 8th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 143–4. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2017.8268231.
  9. Gilányi, Attila, Bálint, Marianna, Hajdu, Róbert, Tarsoly, Sándor, Erdős, Imre. 2015. “Presentation of the Church of Zelemér in the Virtual Collaboration Arena (VirCA)”. In 6th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 581–2. IEEE Publications.
  10. Gilányi, Attila, Bálint, Marianna, Hajdu, Róbert, Tarsoly, Sándor, Erdős, Imre. 2015. “A Visualization of the Medieval Church of Zelemér.” In 6th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 449–53. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2015.7390635.
  11. Gilányi, Attila, Bujdosó, Gyöngyi, and Bálint, Marianna. 2017. “Presentation of a Medieval Church in MaxWhere.” In 8th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 377–8. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2017.8268274.
  12. Gilányi, Attila, Bujdosó, Gyöngyi, and Bálint, Marianna. 2017. “Virtual Reconstruction of a Medieval Church.” In 8th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 283–8. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2017.8268257.
  13. Gilányi, Attila, and Rácz, Anna. 2018. “An Example of Virtual Reconstructions of Monuments.” In 9th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 373–4. IEEE Publications.
  14. Gilányi, Attila, Rácz, Anna, Bálint, Marianna, and Chmielewska, Katarzyna. 2018. “Virtual Reconstruction of Historic Monuments.” In 9th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 341–6. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2018.8639881.
  15. Gilányi, Attila, Rácz, Anna, Bólya Anna Maria, and Chmielewska, Katarzyna. 2019. “Early History of Hungarian Ballet in Virtual Reality.” In 10th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 193–8. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom47531.2019.9089943.
  16. Gilányi, Attila, Rácz, Anna, Bólya Anna Maria, Décsei, János, and Chmielewska, Katarzyna. 2020. “A Presentation Room in the Virtual Building of the first National Theater of Hungary.” In 11th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 519–23. IEEE Publications.
  17. Gilányi, Attila, and Virágos, Mária. 2013. “Library Treasures in a Virtual World.” In 4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 563–6. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2013.6719311.
  18. Gilányi, Attila, Virágos, Márta, Bence, Gergő, Erdős, András and Fejes Ferenc. 2013. “A Virtual Presentation of the Collection of Rare and Early Printed Books of the Library of the University of Debrecen.” In 4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 941. IEEE Publications.
  19. Horváth, Ildikó. 2016. “Innovative Engineering Education in the Cooperative VR Environment.” In 7th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 359–64. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2016.7804576.
  20. Horváth, Ildikó, and Sudár, Anna. 2018. “Factors Contributing to the Enhanced Performance of the MaxWher 3D VR Platform in the Distribution of Digital Information.” Acta Polytechnica Hungarica 15: 149–73.
  21. Kovari, Attila. 2018. “CogInfoCom Supported Education: A Review of CogInfoCom Based Conference Papers.” In 9th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 233–6. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2018.8639879.
  22. Lampert, Balint, Pongracz, Attila, Sipos, Judit, Vehrer, Adel, and Horvath Ildiko. 2018. “MaxWhere VR-Learning Improves Effectiveness over Clasiccal Tools of e-learning.” Acta Polytechnica Hungarica 15: 125–42.
  23. Rácz, Anna, A. Gilányi, Attila, Bólya, Anna Maria, and Chmielewska, Katarzyna. 2019. “A Virtual Exhibition on the History of Hungarian Ballet.” In 10th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 431–2. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom47531.2019.9089890.
  24. Rácz, Anna, A. Gilányi, Attila, Bólya, Anna Mária, Décsei, János and Chmielewska, Katarzyna. 2020. “On a Model of the First National Theater of Hungary in MaxWhere.” In 11th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom): 573–4. IEEE Publications. https://doi.org/10.1109/CogInfoCom50765.2020.9237848.