Keresés



Speciális keresési beállítások mutatása Speciális keresési beállítások elrejtése
TANULMÁNYI EREDMÉNYESSÉG A TEHETSÉG, AZ EGÉSZSÉG ÉS A SZOCIÁLIS KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN
Megjelent június 30, 2021
43-56

Háttér és cél: A tanulmányi eredményességet számos intra- és interperszonális faktor határozza meg. A tehetség olyan személyen belüli tényező, amelynek szerepe a tanulmányi előmenetelben kétségkívüli (Dávid és tsai, 2014a; Mező, 2008; Ceglédi, 2008). Az egészségtudatosság szint...n személyen belüli tényező. A rendszeres fizikai aktivitás és a pozitív énkép, ezen belül a testképpel összefüggő önértékelés pozitív hatást fejt ki a tanulmányi teljesítményre (Kovács, 2020). Ezentúl az interperszonális és környezeti tényezők szerepét is szükséges hangsúlyozni (Szemerszki, 2015; Ceglédi, 2012). Ugyanakkor e tényezők deficitjei (amelyek közül igen súlyos például a kirekesztés) ellentétes hatással bírnak. Kutatásunkban az önértékelt tehetségpreferenciák, az önmagunkkal való elégedettség, a rendszeres fizikai aktivitás, valamint a kirekesztettséggel kapcsolatos megküzdés szerepét vizsgáltuk a Debreceni Egyetem hallgatói körében (N=159). Eredmények: A lineáris regresszióanalízis eredményei alapján a kirekesztés maga negatív hatással bír a tanulmányi eredményességre, azonban pozitív hatást mutat az én-elégedettség, valamint a kirekesztéssel való megküzdés. Eredményeink felhívják a figyelmet a szociális kapcsolatok és a kirekesztés elleni prevenció fontosságára, hiszen a társas kirekesztés hosszútávon az önértékelésre és a felsőfokú tanulmányi eredményességre is kihat, és annál erősebb, minél korábbi színtéren jelenik meg.

   

Teljes absztrakt mutatása
126
81
TEHETSÉG ÉS OKTATÁS A VÁLLALATOK TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁSÁBAN
Megjelent június 30, 2016
53-69

A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR, Corporate Social Resposibility) lényege egy kiterjesztett definíció szerint, hogy „a vállalatnak is jó legyen és a szóban forgó társadalmi célt is szolgáljuk” (Kotler és Lee 2007. 10. o.). Kotler logikáját követve a kutatás célja a vállalato...k társadalmi felelősség vállalásában olyan tevékenységek áttekintése, gyakorlati példákon keresztül, amelyek a különleges bánásmódhoz kapcsolódhatnak. A kutatásban olyan CSR tevékenység csoportok feltárására kerül sor a hétköznapi gyakorlatból, amelyek a tehetséggel, a tehetséggondozással, és az oktatással hozhatók kapcsolatba. A vizsgálatban szereplő 5 vállalat CSR tevékenységének értékelése honlapjaik tartalom-elemzésével történt.  A vállalatok honlapjainak és Fenntarthatósági jelentéseiknek tartalomelemzése, kiegészítve az aktuális 2015-ös és 2016 első féléves vállalati híranyagokkal, lehetőséget nyújtott egy széles spektrumú tevékenységleltár elkészítéséhez a vállalati társadalmi felelősségvállalás tehetséggel, oktatással kapcsolatos területein.

Teljes absztrakt mutatása
24
11
PEDAGÓGUSSZEREP A TEHETSÉGFEJLESZTÉSBEN
Megjelent december 30, 2015
5-19

A tanulmány a tehetségesekkel foglalkozó pedagógusokra fókuszál. Központi kérdései: Milyen jellemzői vannak e pedagógusoknak? Hogyan lehet diagnosztizálni ezeket a jellemzőket? Fejleszthetők-e ezek a jellemzők? Milyen speciális szerepe van a pedagügusoknak a tehetségazonosításban és -fejlesztés...ben? E kérdések már több évtizede állnak a tehetség pedagógia középpontjában, s most e tanulmány egy lehetséges választ ad rájuk.

Teljes absztrakt mutatása
22
17
EGY INNOVÁCIÓS KÖR INNOVÁCIÓS PORTFÓLIÓI
Megjelent június 30, 2018
69-76

A magyar K+F Stúdió Kft. Innovációs Köre egy fiatal felnőtteknek szóló speciális tehetséggondozó program, mely a Nemzeti Tehetség Program egyik pályázata keretében valósult meg (pályázati azonosító: NTP-PKTF-17-0017). E program eredményeinek egyike egy e-könyv, mely (n=42) fiatal felnőtt innov...ációs portfólióit tartalmazza. E cikk ennek a programnak és kiadványnak a tapasztalatait összegzi.

Teljes absztrakt mutatása
44
13
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2015. 1. (2.)
Megjelent június 30, 2015
1-103

Különleges Bánásmód, 2015. 1. (2.) - teljes szám

30
17
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2018. 4. (4.)
Megjelent december 29, 2018
1-107

Különleges Bánásmód, 2018. 4. (4.) - teljes szám

41
136
SZERVEZETI TEHETSÉGSTRATÉGIA
Megjelent december 30, 2016
19-34

E tanulmány összegzi a vállalati tehetségstratégia kulcsproblémáit és lehetőségeit. A vállalati tehetségstratégia része lehet a vállalatok társadalmi felelősség vállalásának (CSR) és/vagy az emberi erőforrás gazdálkodásnak, és lehet nyereséges is, és meghatározhatja a szervezet jövőj...t is.

Teljes absztrakt mutatása
26
38
INNOVÁCIÓ ÉS TEHETSÉGGONDOZÁS : A K+F STÚDIÓ INNOVÁCIÓS PROGRAMJA
Megjelent március 25, 2018
85-88

Jelen tanulmányban a K+F Stúdió Kft. Innovációs programját mutatjuk be. Az Innovációs Kör fiatal tehetségek számára szervezett fórum az NTP-PKTF-17-0017 pályázat keretében.

56
47
A „FIATAL TEHETSÉGEK A KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓDOT IGÉNYLŐKÉRT” PROJEKT
Megjelent június 30, 2016
85-87

Jelen cikk a „Fiatal tehetségek a különleges bánásmódot igénylőkért” projektet mutatja be. A projektet 2015-ben a Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület alapította. 2015 és 2016 között a projekt eredményei: 54 publikáció, 54 konferencia előadás, 1 könyv, 2 e-könyv, 1 rövidfilm....

Teljes absztrakt mutatása
24
8
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2017. 3. (4.)
Megjelent december 30, 2017
1-95

Különleges Bánásmód, 2017. 3. (4.) - teljes szám

32
29
A „KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD” DIAGNOSZTIKAI ÉS FEJLESZTÉSI CENTRUM KUTATÓMŰHELY BEMUTATÁSA
Megjelent március 30, 2015
91-98

A „Különleges Bánásmód” Diagnosztikai és Fejlesztési Centrum a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Karának az egyik új kutatóműhelye, ami 2015-ben lett megalapítva. Ez a cikk bemutatja e Központ alapításának körülményeit, fő céljait, tagjait és eredményeit.

30
20
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2019. 5. (1.)
Megjelent március 29, 2019
1-91

Különleges Bánásmód, 2019. 5. (1.) - teljes szám

42
32
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2017. 3. (1.)
Megjelent március 30, 2017
1-111

Különleges Bánásmód, 2017. 3. (1.) - teljes szám

28
14
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2021. 7. (3.)
Megjelent szeptember 30, 2021
1-119

Különleges Bánásmód, 2021. 7. (3.) - teljes szám

53
93
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2020. 6. (3.)
Megjelent szeptember 29, 2020
1-119

Különleges Bánásmód, 2020. 6. (3.) - teljes szám

102
239
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2021.7.(1)
Megjelent március 30, 2021
1-126

KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2021.7.(1) -teljes lapszám

127
156
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2015. 1. (1.)
Megjelent március 30, 2015
1-108

A Különleges Bánásmód folyóirat I. évfolyamának, 2015/1. száma.

70
91
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2019. 5. (2.)
Megjelent június 30, 2019
1-93

Különleges Bánásmód, 2019. 5. (2.) - teljes szám

48
98
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2017. 3. (2.)
Megjelent június 30, 2017
1-122

Különleges Bánásmód, 2017. 3. (2.) - teljes szám

36
10
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2015. 1. (4.)
Megjelent december 30, 2015
1-105

Különleges Bánásmód, 2015. 1. (4.) - teljes szám

29
59
A MÚZEUMPEDAGÓGIA ÉS A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI EGY VIRTUÁLIS MÚZEUMBAN
Megjelent szeptember 29, 2020
89-99

Jelen tanulmány az alapítás és fenntartás, a látogatói élmények, a biztonság és a múzeumi élmények szempontjából hasonlítja össze a valódi és a virtuális múzeumokat. A tanulmány végén egy virtuális múzeum pedagógiai (például: tehetséggondozásbeli) lehetőségeit körvonalazó példák... találhatók az oktatás, a képesség-, személyiség és módszertani fejlesztés, illetve a teljesítményre ösztönzés aspektusából.

Teljes absztrakt mutatása
128
149
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2016. 2. (3.)
Megjelent szeptember 30, 2016
1-104

Különleges Bánásmód, 2016. 2. (3.) - teljes szám

32
11
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2020. 6. (4.) - TELJES SZÁM
Megjelent december 22, 2020
1-111

Különleges Bánásmód, 2020. 6. (4.) - teljes szám

106
211
BALOGH LÁSZLÓ KÖNYVE AZ EGYÉNI TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK ALAPJAIRÓL (RECENZIÓ)
Megjelent március 30, 2016
99-101

Az áttekintett könyv:

Balogh László (2016): Az egyéni tehetségfejlesztő programok alapjai. Didakt Kiadó, Debrecen. 303 oldal ISBN 978-615-5212-39-0

31
6
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2019. 5. (4.)
Megjelent december 30, 2019
1-87

Különleges Bánásmód, 2019. 5. (4.) - teljes szám

57
82
1 - 25 a 44 tételből
1 2 > >>