Módszertani tanulmányok

A REGGIO EMILIA MEGKÖZELÍTÉS ÉS A KORA GYERMEKKORI NEVELÉS DUBAIBAN

Megjelent:
2023-09-30
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2023 Fatemeh Faroughi, Anikó Varga Nagy (Ph.D.)

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Faroughi, F., & Varga Nagy, A. (2023). A REGGIO EMILIA MEGKÖZELÍTÉS ÉS A KORA GYERMEKKORI NEVELÉS DUBAIBAN. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 9(3), 81-94. https://doi.org/10.18458/KB.2023.3.81
Absztrakt

A kora gyermekkori nevelés és gondozás mind a társadalom, mind az emberek jólétének szempontjából fontossá vált. A megfelelő kora gyermekkori nevelés szilárd alapot teremthet az élethosszig tartó tanulási teljesítményhez, csökkentheti az elvesztett tehetség ígéretek költségeit, valamint a szociális, egészségügyi és még az igazságszolgáltatási rendszerekre fordított kiadásokat is. A kora gyermekkori nevelésen belül a Reggio Emilia az egyik olyan szemlélet, ami népszerűvé vált világszerte, és számos nyugati ország alkalmazza ezt a megközelítést koragyermekkori oktatási rendszerében. Az Egyesült Arab Emirátusokban kedvelt Dubaiban is ez a gyermekközpontú szemlélet vált híressé a kisgyermekes családok körében. Ez a tanulmány a kora gyermekkori nevelést és a Reggio Emilia szemléletet vizsgálja Dubaiban, valamint azt, hogyan jelenik ez meg az Egyesült Arab Emirátusok oktatási rendszerében.

Hivatkozások
  1. Alhosani, N. (2022). The influence of culture on early childhood education curriculum in the UAE. ECNU Review of Education, 5(2), 284–298. DOI 10.1177/20965311221085984
  2. Foerch, D., & Iuspa, F. (2016). The internationalisation of the Reggio Emilia philosophy. Revista Contrapontos, 16(2), 321–350. DOI 16.321.10.14210
  3. Forman, G., Gandini, L., & Edwards, C. (1998). The hundred languages of children: The Reggio Emilia Approach - Advanced Reflections. Greenwood.
  4. Gandini, L. (n.d.). Fundamentals of the Reggio Emilia Approach to Early Childhood Education. Young Children, 49(1), 4–8.
  5. Malaguzzi, L., & Gandini, L. (1993). For an Education Based on Relationships. Young Children, 49.
  6. Rinaldi, C. (2013). Re-imagining childhood: The inspiration of Reggio Emilia education principles in South Australia. Government of South Australia.
  7. Pálfi S.; Rákó, E.; Varga Nagy. A. ; Teszenyi T. (2020). Children’s rights in Hungary in early childhood education and care In Jane, Murray; Beth, Blue Swadener; Kylie, Smith (edit) The-Routledge-International-Handbook-of-Young-Childrens-Rights.London, Routledge of Taylor and Francis Group. 354-365.
  8. Tijnagel-Schoenaker, B. (2018). The Reggio Emilia approach… the Hundred languages. Prima Educatione, 1, 139. DOI 10.17951/pe.2017.1.139
  9. Valentine, M. (1999). The Reggio Emilia Approach to Early Years Education. Early Education Support Series.
  10. Vandenbroeck, M. (2020). Early childhood care and education policies that make a difference. The Palgrave Handbook of Family Policy, 169–191. DOI 10.1007/978-3-030-54618-2_8
  11. Vargáné, Nagy A. (2018): A Reggio pedagógia sajátos szemlélete. [The Special Approach of Reggio Pedagogy] In Vargáné, Nagy A. (szerk.). Családi nevelés 3. Debrecen,Didakt, 131-153.