A REGGIO EMILIA MEGKÖZELÍTÉS ÉS A KORA GYERMEKKORI NEVELÉS DUBAIBAN
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Copyright (c) 2023 Fatemeh Faroughi, Anikó Varga Nagy (Ph.D.)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Absztrakt
A kora gyermekkori nevelés és gondozás mind a társadalom, mind az emberek jólétének szempontjából fontossá vált. A megfelelő kora gyermekkori nevelés szilárd alapot teremthet az élethosszig tartó tanulási teljesítményhez, csökkentheti az elvesztett tehetség ígéretek költségeit, valamint a szociális, egészségügyi és még az igazságszolgáltatási rendszerekre fordított kiadásokat is. A kora gyermekkori nevelésen belül a Reggio Emilia az egyik olyan szemlélet, ami népszerűvé vált világszerte, és számos nyugati ország alkalmazza ezt a megközelítést koragyermekkori oktatási rendszerében. Az Egyesült Arab Emirátusokban kedvelt Dubaiban is ez a gyermekközpontú szemlélet vált híressé a kisgyermekes családok körében. Ez a tanulmány a kora gyermekkori nevelést és a Reggio Emilia szemléletet vizsgálja Dubaiban, valamint azt, hogyan jelenik ez meg az Egyesült Arab Emirátusok oktatási rendszerében.
Hivatkozások
- Alhosani, N. (2022). The influence of culture on early childhood education curriculum in the UAE. ECNU Review of Education, 5(2), 284–298. DOI 10.1177/20965311221085984
- Foerch, D., & Iuspa, F. (2016). The internationalisation of the Reggio Emilia philosophy. Revista Contrapontos, 16(2), 321–350. DOI 16.321.10.14210
- Forman, G., Gandini, L., & Edwards, C. (1998). The hundred languages of children: The Reggio Emilia Approach - Advanced Reflections. Greenwood.
- Gandini, L. (n.d.). Fundamentals of the Reggio Emilia Approach to Early Childhood Education. Young Children, 49(1), 4–8.
- Malaguzzi, L., & Gandini, L. (1993). For an Education Based on Relationships. Young Children, 49.
- Rinaldi, C. (2013). Re-imagining childhood: The inspiration of Reggio Emilia education principles in South Australia. Government of South Australia.
- Pálfi S.; Rákó, E.; Varga Nagy. A. ; Teszenyi T. (2020). Children’s rights in Hungary in early childhood education and care In Jane, Murray; Beth, Blue Swadener; Kylie, Smith (edit) The-Routledge-International-Handbook-of-Young-Childrens-Rights.London, Routledge of Taylor and Francis Group. 354-365.
- Tijnagel-Schoenaker, B. (2018). The Reggio Emilia approach… the Hundred languages. Prima Educatione, 1, 139. DOI 10.17951/pe.2017.1.139
- Valentine, M. (1999). The Reggio Emilia Approach to Early Years Education. Early Education Support Series.
- Vandenbroeck, M. (2020). Early childhood care and education policies that make a difference. The Palgrave Handbook of Family Policy, 169–191. DOI 10.1007/978-3-030-54618-2_8
- Vargáné, Nagy A. (2018): A Reggio pedagógia sajátos szemlélete. [The Special Approach of Reggio Pedagogy] In Vargáné, Nagy A. (szerk.). Családi nevelés 3. Debrecen,Didakt, 131-153.