Módszertani tanulmányok

ÁTTEKINTÉS AZ INDONÉZIÁBAN MEGVALÓSULÓ WALDORF PEDAGÓGIÁRÓL

Megjelent:
September 30, 2023
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2023 Miranda Hesti, Anikó Varga Nagy (Ph.D.)

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Hesti, M., & Varga Nagy, A. (2023). ÁTTEKINTÉS AZ INDONÉZIÁBAN MEGVALÓSULÓ WALDORF PEDAGÓGIÁRÓL. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 9(3), 111-132. https://doi.org/10.18458/KB.2023.3.111
Absztrakt

Az oktatás világában számos országban létezik Waldorf-oktatás. A Waldorf pedagógia új lendületet adott az indonéz oktatási szemléletnek. A tanulmány a Waldorf pedagógiát tekinti át Indonéziában. Az adatokat online tartalomelemzéssel gyűjtöttük, a Waldorf iskolák weboldalára és a Facebookra összpontosítva. A Waldorf pedagógia csak olyan nagyvárosokban létezik, mint Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Balikpapan és Bali. Indonéziában a Waldorf pedagógia többségében kora gyermekkori intézményekben vannak jelen, kivéve az Arunika Waldorf és Madu Waldorf általános iskolák. A Jagat Alit, az Arunika, a Bambino, a Madu Waldorf és a Kulila óvodák weboldalai minden információt tartalmaznak az intézményekről. A Denia Beun óvoda esetében azonban a szükséges információ az intézmény Facebook oldalán található. A Waldorf-filozófia szemléletét minden iskolában sikeresen megvalósították. Az eltérés a Waldorf pedagógia értelmezésében az európai kultúra és az indonéz kultúra közötti különbségekkel magyarázható.

Hivatkozások
  1. Barkved, F. (2018). View of history and history teaching in Waldorf education. Research on Steiner Education, 8(2), 105-119.
  2. Chazan, B. (2021). What is “education”? Principles and pedagogies in Jewish education. Palgrave Macmillan.
  3. Chodakowski, A., Egan, K., Judson, G. C., & Steward, K. ( 2011). Some neglected components of teacher education program. In C. J. Craig & L. F. Deretchin (Eds). Cultivating curious and creative minds (pp. 5-21). Rowman & Littlefield Education.
  4. Dahlin, B. (2017). Rudolf Steiner the relevance of Waldorf education. Springer.
  5. Edmunds, F. (2012). An introduction to Steiner education. Rudolf Steiner Press.
  6. Mező, K., & Mező, F. (2014). The IPOO-model of creative learning and the students' information processing characteristics. Horizons of Psychology 23 136-144. DOI 10.20419/2014.23.414
  7. Paul, J., & Hennig, B. (2020) Rudolf Steiner Education and Waldorf Schools: Centenary World Maps of the Global Diffusion of “The School of the Future”. Journal of Social Sciences and Humanities, 6 (1), 24 - 33.
  8. Petrash, J. (2002). Understanding Waldorf education teaching from the inside out. Gryphon House, Inc.
  9. Randoll, D., & Peters, J. (2015). Empirical research on Waldorf education. Educar em Revista, Curitiba, Brasil, 0 (56), 33-47 DOI 10.1590/0104-4060.41416
  10. Pálfi S., Rákó E.; Varga Nagy A.& Teszenyi E. (2020): Children’s rights in Hungary in early childhood education and care In: Jane, Murray; Beth, Blue Swadener; Kylie, Smith (edit) The Routledge International Handbook of Young Childrens Rights. London, Routledge of Taylor and Francis Group pp. 354-365.
  11. Stehlik, T. (2019). Waldorf schools and the history of Steiner education: An international view of 100 years. Lees, H., & Reiss, M. (Eds.) Palgrave Macmillan.
  12. Steiner, R. (2004). Human values in education. Anthroposophic Press.
  13. Verlag, R. S. (1996). Rudolf Steiner in the Waldorf school: Lectures and addresses to children, parents, and teacher 1919-1924 (Creeger, C. E., Trans). Anthroposophic Press. (Original work published 1980).