Módszertani tanulmányok

DOKTORI KÉPZÉSBEN RÉSZVEVŐ KÜLFÖLDI HALLGATÓK TÁRSADALMI ALKALMAZKODÁSÁNAK FELTÁRÁSA MAGYARORSZÁGON

Megjelent:
2023-09-30
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2023 Miranda Hesti, Dr. Markos Valéria

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Hesti, M., & Markos, V. (2023). DOKTORI KÉPZÉSBEN RÉSZVEVŐ KÜLFÖLDI HALLGATÓK TÁRSADALMI ALKALMAZKODÁSÁNAK FELTÁRÁSA MAGYARORSZÁGON. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 9(3), 95-109. https://doi.org/10.18458/KB.2023.3.95
Absztrakt

A Magyarországot választó külföldi hallgatóknak alkalmazkodniuk kell a magyar társadalomhoz. A nemzetközi hallgatók, különösen a doktoranduszok társadalmi adaptációjának ismerete újabb perspektívát adott a felsőoktatási társadalmi adaptációnak. A tanulmány célja a külföldi hallgatók magyarországi társadalmi adaptációjának feltárása volt és az, hogy megértsük, hogyan alkalmazkodtak a nemzetközi hallgatók a magyarországi társadalomhoz. A tanulmány módszere kvalitatív vizsgálat, ahol félig strukturált interjúkat alkalmaztunk. A tanulmány a demográfiai adatok leíró statisztikáit is ismerteti. A mintánkban hét nemzetközi diák került, akik Indonéziából, Malajziából, Mianmarból, Üzbegisztánból és Irakból érkeztek. Az interjúk angol nyelven készültek. A tanulmány tizenegy kategóriát azonosít a tanulók alkalmazkodásában. Ezek a személyiség, az első meglátogatott hely, az első barát, az adaptációs típusok, az ismerkedés módjai, az időhöz való alkalmazkodás, a társas alkalmazkodás kihívása, a társadalmi alkalmazkodás tényezője, a társadalmi adaptáció beállítása, az önreflexió, valamint egy ismeretlen tevékenység vagy új szokás.

Hivatkozások
  1. Alasmari, A. A. (2023). Challenges and social adaptation of international students in Saudi Arabia. Heliyon, 9(5). e16283. DOI 10.1016/j.heliyon.2023.e16283
  2. AlZboon, S. O. (2013). Social adaptation and its relationship to achievement motivation among high school students in Jordan. International Education Studies, 6(10), 63–69. DOI 10.5539/ies.v6n10p63
  3. Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. DOI 10.1191/1478088706qp063oa
  4. Hussain, M., & Shen, H. (2019). A study on academic adaptation of international students in China. Higher Education Studies, 9(4), 80–91. DOI 10.5539/hes.v9n4p80
  5. Makeeva, E., Kulinich, M., & Yakovleva, I. (2022). Adaptation of International Students: Challenges and Solutions. Journal of Intercultural Communication, 21(3), 41–54. DOI 10.36923/jicc.v21i3.20
  6. Merenkov, A., & Antonova, N. (2015). Problems of social adaptation of international students in Russia. New Educational Review, 41(3), 122–132. DOI 10.15804/tner.2015.41.3.10
  7. Misra, R., & Castillo, L. G. (2004). Academic stress among college students: Comparison of American and international students. International Journal of Stress Management, 11(2), 132–148. DOI 10.1037/1072-5245.11.2.132
  8. Paudel, K. P. (2021). Level of academic performance among faculty members in the context of Nepali higher educational institution. Journal of Comparative & International Higher Education, 13(2), 98–111. DOI 10.32674/jcihe.v13i2.2450
  9. Pustarnakova, A., Vandysheva, L., & Mitrofanova, S. (2020). Social Adaptation of Foreign Students in Higher Educational Institutions (Case of Samara University). Advance in Social Science, Education and Humanities Research, 392, 185–188. DOI 10.2991/assehr.k.200113.037
  10. Sandelowski, M. (2000). Whatever happened to qualitative description? Research in Nursing and Health, 23(4), 334–340. DOI 10.1002/1098-240x(200008)23:4<334::aid-nur9>3.0.co;2-g
  11. Sandelowski, M. (2010). What’s in a name? qualitative description revisited. Research in Nursing and Health, 33(1), 77–84. DOI 10.1002/nur.20362
  12. Sobkowiak, P. (2019). The impact of studying abroad on students’ intercultural competence: an interview study. Studies in Second Language Learning and Teaching, 9(4), 681–710. DOI 10.14746/ssllt.2019.9.4.6
  13. Stebleton, M. J., Soria, K. M., & Cherney, B. T. (2013). The high impact of education abroad: college students’ engagement in international experiences and the development of intercultural competencies. Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad. , 22(1), 1–24. DOI 10.36366/frontiers.v22i1.316
  14. Terziev, V. (2019b). Social adaptation as an element of social policy. IJASOS-International E-Journal of Advances in Social Sciences, 5(13), 275–282.
  15. Vershinina, T. S., & Kocheva, O. L. (2015). Adaptation of foreign students to the foreign culture learning environment using the Six Thinking Hats method. International Education Studies, 8(6), 124–131. DOI 10.5539/ies.v8n6p124
  16. Wu, H., Garza, E., & Guzman, N. (2015). International student’s challenge and adjustment to college. Education Research International, 2015, 1–9. DOI 10.1155/2015/202753
  17. Yan, S., Li, X., & Yan, T. (2022). The impact of the social adaptability of different groups on the human capital level in an uncertain environment: Panel data analysis based on 35 urban life satisfaction. Frontiers in Psychology, 13(990941), 1–9. DOI 10.3389/fpsyg.2022.990941
  18. Zerengok, D., Guzel, P., & Ozbey, S. (2018). The Impact of leisure participation on social adaptation of international students. Journal of Education and Training Studies, 6(2), 1–9. DOI 10.11114/jets.v6i2.2680