Módszertani tanulmányok

KULTURÁLIS SOKSZÍNŰSÉG ÉS KISGYERMEKKORI NEVELÉS DUBAJBAN A REGGIO EMILIA MEGKÖZELÍTÉSÉBEN

Megjelent:
2023-09-30
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2023 Fatemeh Faroughi, Dr. Fekete-Dabney Ilona

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Faroughi, F., & Fekete-Dabney, I. (2023). KULTURÁLIS SOKSZÍNŰSÉG ÉS KISGYERMEKKORI NEVELÉS DUBAJBAN A REGGIO EMILIA MEGKÖZELÍTÉSÉBEN. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 9(3), 71-80. https://doi.org/10.18458/KB.2023.3.71
Absztrakt

A „kultúra” kifejezés ugyan vitatott megnevezés és nincs egy mindenki által elfogadott jelentése, a társadalom minden aspektusban foglalkozik a kultúrával, legyen az mindennapi élet és a hozzá tartozó interakciók. Dilemmát jelent a kultúra és a társadalmi kulturális normák elfogadása és bemutatása legfőképpen olyan szociális környezetben, ahol multikulturalizmus van jelen, és, ahol ennek a hatása jobban is érezhető. Nemzetközi iskolákban, és főleg, olyan multikulturális társadalmi körökben mint az Egyesült Arab Emirátusok, ezek a kulturális változatosságok tisztán észrevehetőek. A világhírű és közismert Reggio Emilia szemlélet, ami sikert aratott számos nyugati országban, utat talált az Egyesült Arab Emirátusok kora gyermekkori intézményeiben is. Ez a tanulmány betekintést nyújt a Reggio Emilia megközelítés megvalósításába a multikulturális Egyesült Arab Emirátusokban, és egyidejűleg összehasonlítja azt Olaszországgal és más nyugati országgal. A cél az, hogy betekintést nyerjünk a Reggio Emilia szemlélet olyan fontos aspektusaira, mint például a tanárok mint kutatók, a gyerekek mint jogokkal rendelkező állampolgárok, a környezet jelentősége, a tananyag mint hosszútávú projekt, és végül a szülők mint partnerek az oktatásban. Továbbá, valóban jelen vannak-e a felsorolt jellemzők a Reggio Emilia óvodákban az Egyesült Arab Emirátusokban? Vagy azt kell feltételezzük, hogy a teljes és pontos implementációja nem lehetséges a Reggio képviselte szemléletnek az Egyesült Arab Emirátusok kulturális sokfélesége miatt, és az Egyesült Arab Emirátusok óvodáit csak inspirálta ez a megközelítés?

Hivatkozások
  1. Al-Darmaki, F. (2009). Counselling Challenges Within the Cultural Context of the United Arab Emirates. In M. A. Sayed (Ed.), International handbook of cross-cultural counselling: cultural assumptions and practices worldwide (465–474). essay, Sage Publications.
  2. Alhosani, N. (2022). The Influence of Culture on Early Childhood Education Curriculum in the UAE. ECNU Review of Education, 5, 284–298. DOI 10.1177/20965311221085984
  3. Alkaabi, M. (2022). The Prospects of Reggio Emilia in the UAE as an Investigative Study: the Effectivity of the Italian Curriculum's Reggio Emilia Approach inUAE's Public School (dissertation).
  4. Baker, F. (2015). Reflections on the Reggio Emilia Approach as Inspiration for Early Childhood Teacher Education in Abu Dhabi, UAE. Early Child Development and Care, 185, 982–995. DOI 10.1080/03004430.2014.974036
  5. Climate Change Knowledge Portal. (2021). Climate Change Knowledge Portal: For Development Practitioners and Policy Makers. Climate Change Knowledge Portal: for development practitioners and policymakers. Retrieved March 29, 2023, from www.climateknowledgeportan.worldbank.org/country/united-arab-emirates/climate-data-historical
  6. Gandhi, V. K. (2012). An Investigative Study into the Socialization and Learning of Children at a Preschool in Dubai, UAE, and the Parental Demographic Factors that may Contribute to it (dissertation).
  7. Gay, G. (2013). Teaching To and Through Cultural Diversity. Curriculum Inquiry, 43, 48–70.
  8. Hopkyns, S. (2020). The Impact of Global English on Cultural Identities in the United Arab Emirates, Wanted not Welcome. Routledge.
  9. Matsumoto, A. (2019). Literature Review on Education Reform in the UAE. International Journal of Reform, 28, 4–23. DOI 10.1177/1056787918824188
  10. New, R. (2007). Reggio Emilia as Cultural Activity Theory in Practice. Theory Into Practice, 46, 5–13.
  11. Spencer-Oatey, H. (2012). What is Culture? A compilation of Quotations. GlobalPAD Core Concepts.
  12. UAE Vision 2021. (2018). Cohesive Society and Preserved Identity. National Agenda 2021. https://www.vision2021.ae/en/national-agenda-2021
  13. Vargáné, Nagy A. (2018): A Reggio pedagógia sajátos szemlélete. [The Special Approach of Reggio Pedagogy] In: Vargáné, Nagy Anikó (szerk.) Családi nevelés 3. Debrecen, Didakt, 131-153.