Évf. 6 szám 3 (2020)
Empirikus és értekező tanulmányok

KORAI INTERVENCIÓ EGY KUTATÁS TÜKRÉBEN

Megjelent szeptember 29, 2020
Laoues-Czimbalmos Nóra
Debreceni Egyetem, Magyarország
Mercsné Konyári Anita
Hajdúsámson, Eszterlánc Óvoda
Dr. Biró Melinda
Debreceni Egyetem, Magyarország
Dr. Müller Anetta
Debreceni Egyetem, Magyarország
PDF

APA

Laoues-Czimbalmos , N., Mercsné Konyári , A., Bíró, M., & Müller, A. (2020). KORAI INTERVENCIÓ EGY KUTATÁS TÜKRÉBEN. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 6(3), 17–32. https://doi.org/10.18458/KB.2020.3.17

Napjainkban egyre növekszik a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek száma, melyek új kihívásokat jelentenek a szülőknek és pedagógusoknak egyaránt. Fontos tehát ennek a tématerületnek a kutatása a szülők és a szakemberek oldaláról vizsgálva. 2019 év elején Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében kérdőíves kutatást végeztünk a korai intervenció témakörben. Az online és papír alapú kérdőíveket szülők (N=103) és szakemberek (N=106) (óvodapedagógus, gyógypedagógus, konduktor, stb), összesen 209 kérdőívet dolgoztunk fel.  Az adatgyűjtés név nélkül történt és a részvétel önkéntes volt. A kérdőívben lévő adatok feldolgozása után Excel táblázat segítségével és SPSS 21.0 statisztikai programmal elemeztük a kapott eredményeket. Az eredmények azt mutatják, hogy mind a szülők (76,7%), mind a szakemberek (71,7%) úgy vélik, hogy az SNI gyermekek fejlődését teljes mértékben vagy nagyon befolyásolta az integrálás, azaz pozitívan értékelték. Az ép gyermekek szülei elfogadják az integrációt, a különböző színtereken ( a válaszadók óvodában 43,7%-a, az iskolában 37,9%-a, a játszótéren 67%-a teljes mértékben elfogadja az ép gyermekével együtt jár sajátos nevelési igényű gyermek is).