Évf. 7 szám 3 (2021)
Módszertani tanulmányok

A GYÓGYPEDAGÓGIAI MOZGÁSFEJLESZTÉS SZEREPE ÉS MÓDSZERTANI ASPEKTUSAI

Megjelent szeptember 30, 2021
Dr. Müller Anetta
Debreceni Egyetem, Magyarország
Laoues-Czimbalmos Nóra
Debreceni Egyetem, Magyarország
Szerdahelyi Zoltán
Debreceni Egyetem, Magyarország
Boda Eszter
Eszterházy Károly Egyetem, Magyarország
Dr. Mező Katalin
Debreceni Egyetem, Magyarország
PDF

APA

Müller, A., Laoues-Czimbalmos, N., Szerdahelyi, Z., Boda, E., & Mező, K. (2021). A GYÓGYPEDAGÓGIAI MOZGÁSFEJLESZTÉS SZEREPE ÉS MÓDSZERTANI ASPEKTUSAI . Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 7(3), 101–112. https://doi.org/10.18458/KB.2021.3.101

Az ember lételeme a mozgás. Igaz, hogy a különböző életkori szakaszokban a mozgásszükséglet változik, de a mozgás, illetve annak fejlesztő szerepe és pozitív hatása egész életünket végig kíséri. A mozgásfejlesztés meghatározza az ép és sajátos nevelési igényű gyermekek képességeinek alakulását, mely nem csak a motoros, de a kognitív képességek javulásában egyaránt manifesztálódik. Tanulmányunkban a mozgásfejlődés és fejlesztés elméleti alapjait mutatjuk be szekunder irodalmak elemzésével. Kiemeljük és bemutatjuk a gyógypedagógiai területén alkalmazható mozgásfejlesztéssel kapcsolatos metodológiai sajátosságokat, melyek segíthetnek a speciális igényekkel rendelkező gyermekek képességbeli hátrányaik leküzdésében.