Keresés



Speciális keresési beállítások mutatása Speciális keresési beállítások elrejtése
NÁRAY-SZABÓ SÁNDOR REFORMTEVÉKENYSÉGE ÉS HATÁSA A SZEGEDI ÉS A DEBRECENI GYÓGYPEDAGÓGIAI INTÉZETEKRE
Megjelent március 30, 2015
7-24

Jelen tanulmány a XX. századi magyar gyógypedagógia megalapozójának, Dr. Náray-Szabó Sándornak a munkáját és jelentőségét összegzi. Náray-Szabó (1861-1914) a XIX. század végén század elején felismerte a társadalmi lehetőségeket, s a fogyatékos személyek iskoláinak és a tanáraik képzé...sének megreformálása érdekében dolgozott. Ő volt a modern magyar gyógypedagógia egyik megalapítója.

Teljes absztrakt mutatása
28
9
A GYÓGYPEDAGÓGIA KÉT MEGHATÁROZÓ MÁRIÁJA: MARIA MONTESSORI ÉS HÁRI MÁRIA
Megjelent december 30, 2016
35-47

   Jelen írás a gyógypedagógia történetének két kiemelkedő személyiségét Dr. Montessori Máriát és Dr. Hári Máriát mutatja be. Dr. Montessori Olaszország első orvosnője volt, később végzett pedagógiai tanulmányokat. Dr. Hári Mária fiatal orvostanhallgatóként Dr. Pető András m...ellett tevékenykedett, aki megteremtette a konduktív nevelés alapjait. A hivatásukon túl további hasonlóság közöttük, hogy munkásságuknak köszönhetően mára mindkét módszer nemzetközi ismertségnek örvend. A két személyiségen keresztül bepillantást nyerünk pedagógiai rendszerükbe, a Montessori Módszerbe és a Pető Módszerbe. A téma azért releváns, mert mindkét fejlesztési eljárás lehetővé teszi a sérültek integrációját, hogy teljes értékű életet élhessenek.

Teljes absztrakt mutatása
78
24
EGYÜTTMŰKÖDÉS VS. VERSENY. A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK INKLÚZIÓJÁNAK MEGKÖZELÍTÉSEI
Megjelent március 30, 2021
25-33

A diákok között a tanulási feladat megoldása általában verseny vagy együttműködés alapú interakcióban történik. Mindkét típusú interakciónak, a versenynek és az együttműködésnek egyaránt, különböző hatása van a diákok közös attitűdjére, a bevonódás mélységére és iskolai felad...ata bemutatásában való részvétel mértékére, valamint az egyéni iskolai teljesítményre. A sajátos nevelési igényű gyermekek iskolai inklúziójának sikere magába foglalja a folyamatban részt vevő összes faktor közötti együttműködést. A gyógypedagógia része a román oktatási rendszernek és támogatja a sajátos nevelési igényű tanulók nevelési programjait, melyek a tanulók harmonikus fejlődéséhez illeszkednek. Kutatásunkat kérdőív alkalmazásával kezdtük, melyet Bihar megyei pedagógusok töltöttek ki. Egy korábbi tanulmányunkban ezt a módszert 163 normál tantervű iskolákban, vegyes összetételű, sajátos nevelési igényű gyermeket is befogadó osztályokban tanító pedagógus bevonásával végeztük. Jelenlegi tanulmányunkban a 63 gyógypedagógustól származó adatainkat mutatjuk be. A kétrészes kérdőív összesen 46 itemet tartalmaz, melyek a verseny és az együttműködés légkörére irányulnak. Az első rész a következő információkat tartalmazza pl. munkában töltött idő, iskolai végzettség, életkor, gyermekek száma a tanulócsoportban stb.

Teljes absztrakt mutatása
94
106
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2021. 7. (4.)
Megjelent december 28, 2021
1-118

Különleges Bánásmód, 2021. 7. (4.) - teljes szám

24
34
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2019. 5. (1.)
Megjelent március 29, 2019
1-91

Különleges Bánásmód, 2019. 5. (1.) - teljes szám

44
34
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2016. 2. (4.)
Megjelent december 30, 2016
1-114

Különleges Bánásmód, 2016. 2. (4.) - teljes szám

32
25
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2018. 4. (1.)
Megjelent március 25, 2018
1-91

Különleges Bánásmód, 2018. 4. (1.) - teljes szám

45
140
GYÓGYPEDAGÓGUSOK: HONNAN INDULUNK, HOVÁ TARTUNK?
Megjelent március 30, 2015
25-40

Jelen tanulmány a gyógypedagógus képzésre, annak területi jellegzetességeire, valamint a gyógypedagógusok munkaerő-piaci jellemzőire fókuszál. Források: 2014. évi felvételi adatbázis, n = 965), 2012. és 2013. évi Diplomás Pályakövetési Rendszer, n = 567). Eredmény: a gyógypedagógusok helyze...te a munkaerő piacon nagyon jó: sikeresen helyezkednek el, a  munkanélküliség aránya alacsony, és több mint 90%-uknak az egyetemi tanulmányaikkal kapcsolatos állása van.

Teljes absztrakt mutatása
27
75
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2021. 7. (2.)
Megjelent június 30, 2021
1-138

Különleges Bánásmód, 2021. 7. (2.) - teljes szám

156
121
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2021. 7. (3.)
Megjelent szeptember 30, 2021
1-119

Különleges Bánásmód, 2021. 7. (3.) - teljes szám

62
110
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2019. 5. (2.)
Megjelent június 30, 2019
1-93

Különleges Bánásmód, 2019. 5. (2.) - teljes szám

53
112
A REFLEXEK, TANULÁS ÉS VISELKEDÉS - BETEKINTÉS A GYERMEKI ELMÉBE CÍMŰ KÖNYV (RECENZIÓ)
Megjelent december 30, 2016
111-113

Az áttekintett könyv:
Sally Goddard Blythe (2015): Reflexek, tanulás és viselkedés. Betekintés a gyermeki elmébe. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest. 183 oldal ISBN: 9789632265414

49
24
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2020. 6. (3.)
Megjelent szeptember 29, 2020
1-119

Különleges Bánásmód, 2020. 6. (3.) - teljes szám

108
252
TESTVÉRGONDOZÁS – FELNŐTT ÉRTELMI FOGYATÉKOSOKAT GONDOZÓ TESTVÉREK
Megjelent június 30, 2021
111-121

Az értelmi fogyatékos felnőttek egyre hosszabb élettartama új kérdéseket és feladatokat vetett fel a családok számára. Az értelmi fogyatékosok állapotuk súlyosságától függően különböző mértékben egész életükben a családjuk, a környezetük  támogatására szorulnak. Függenek a cs...aládtagjaiktól, amely függés új problémát jelent, amikor a szülők idősödnek, a gondoskodás pedig a testvérek feladata lesz, akik már önálló életet élnek, időnként földrajzilag távol. A testvérgondozást egyértelműen másképpen kell értelmezni, mint azt, amikor a szülő vagy egy fizetett szakember végzi, érzelmileg komplexebb, tartalma és iránya többféle. A testvérgondozókról keveset tudunk, egy-egy kérdéssel kapcsolatban csak feltételezett válaszaink vannak a kevés számú vizsgálat vagy a hasonló területeken végzett kutatások alapján. Jelen írás áttekintést kíván adni az értelmi fogyatékos testvérüket gondozó, értük felelősséget vállaló felnőttek helyzetéről, motivációiról, a megértésüket segítő többféle hatás szerepéről és kölcsönhatásáról. A testvér-gondozók megismerése szükséges, hogy a gyógypedagógia és a szociálpolitika támogató rendszere megfelelően alkalmazkodjon a sajnálatosan alig ’látható’ populáció helyzetéhez.

Teljes absztrakt mutatása
147
76
A GYÓGYPEDAGÓGIAI MOZGÁSFEJLESZTÉS SZEREPE ÉS MÓDSZERTANI ASPEKTUSAI
Megjelent szeptember 30, 2021
101-112

Az ember lételeme a mozgás. Igaz, hogy a különböző életkori szakaszokban a mozgásszükséglet változik, de a mozgás, illetve annak fejlesztő szerepe és pozitív hatása egész életünket végig kíséri. A mozgásfejlesztés meghatározza az ép és sajátos nevelési igényű gyermekek képességeinek ...alakulását, mely nem csak a motoros, de a kognitív képességek javulásában egyaránt manifesztálódik. Tanulmányunkban a mozgásfejlődés és fejlesztés elméleti alapjait mutatjuk be szekunder irodalmak elemzésével. Kiemeljük és bemutatjuk a gyógypedagógiai területén alkalmazható mozgásfejlesztéssel kapcsolatos metodológiai sajátosságokat, melyek segíthetnek a speciális igényekkel rendelkező gyermekek képességbeli hátrányaik leküzdésében.

Teljes absztrakt mutatása
181
370
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2019. 5. (4.)
Megjelent december 30, 2019
1-87

Különleges Bánásmód, 2019. 5. (4.) - teljes szám

59
87
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2018. 4. (2.)
Megjelent június 30, 2018
1-98

Különleges Bánásmód, 2018. 4. (2.) - teljes szám

43
50
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2015. 1. (1.)
Megjelent március 30, 2015
1-108

A Különleges Bánásmód folyóirat I. évfolyamának, 2015/1. száma.

75
93
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2017. 3. (4.)
Megjelent december 30, 2017
1-95

Különleges Bánásmód, 2017. 3. (4.) - teljes szám

34
31
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2015. 1. (4.)
Megjelent december 30, 2015
1-105

Különleges Bánásmód, 2015. 1. (4.) - teljes szám

32
63
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2019. 5. (3.)
Megjelent augusztus 30, 2019
1-120

Különleges Bánásmód, 2019. 5. (3.) - teljes szám

42
64
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2017. 3. (1.)
Megjelent március 30, 2017
1-111

Különleges Bánásmód, 2017. 3. (1.) - teljes szám

29
37
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2018. 4. (3.)
Megjelent augusztus 30, 2018
1-121

Különleges Bánásmód, 2018. 4. (3.) - teljes szám

43
153
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2016. 2. (1.)
Megjelent március 30, 2016
1-112

Különleges Bánásmód, 2016. 2. (1.) - teljes szám

35
20
KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2021.7.(1)
Megjelent március 30, 2021
1-126

KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, 2021.7.(1) -teljes lapszám

140
173
1 - 25 a 39 tételből
1 2 > >>