Évf. 4 szám 2 (2018)
Módszertani tanulmányok

KÉPESSÉGFEJLESZTŐ JÁTÉKOK AZ IPOO-MODELL ASPEKTUSÁBÓL: A FEJLESZTÉSBE INTEGRÁLT DIAGNOSZTIKA LEHETŐSÉGE

Megjelent június 30, 2018
Dr. Mező Ferenc
Eszterházy Károly Egyetem, Magyarország
Dr. Mező Ferenc
Eszterházy Károly Egyetem, Magyarország
Dr. Mező Katalin
Debreceni Egyetem, Magyarország
Mező Lilla Dóra
Kocka Kör Egyesület
PDF

APA

Mező, F., Mező, F., Mező, K., & Mező, L. D. (2018). KÉPESSÉGFEJLESZTŐ JÁTÉKOK AZ IPOO-MODELL ASPEKTUSÁBÓL: A FEJLESZTÉSBE INTEGRÁLT DIAGNOSZTIKA LEHETŐSÉGE. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 4(2), 55–66. Elérés forrás https://ojs.lib.unideb.hu/kulonlegesbanasmod/article/view/8116

Mező IPOO-modellje szerint a tanulás egyfajta információfeldolgozás, melynek négy különböző, de egymással összekapcsolódó komponense van. Ezek az összetevők: input, process, output és organizáció. Ez a modell a tanulási jelenségek széles körének elemzésére, diagnosztizálására és fejlesztésére használható (a személyiségfejlesztéstől a tanulási stratégiák és képességek fejlesztéséig). Jelen tanulmány rövid összefoglalót ad a képességdiagnosztika- és fejlesztés lehetőségeiről az IPOO-modell elméleti keretében.