Folyóiratcikk

Fogyasztói magatartás vizsgálata a közösségi médiában a kézilabda területén

Megjelent:
2024-05-22
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Pethő, Ákos, & Pfau, C. S. (2024). Fogyasztói magatartás vizsgálata a közösségi médiában a kézilabda területén. Economica, 15(1-2), 55-65. https://doi.org/10.47282/economica/2024/15/1-2/13779
Absztrakt

A közösségi média nagyjából két évtizede robbant be köztudatba, és forradalmasította a marketing kommunikációról és az információ átadásról kialakított képünket ebben az időszakban. Olyan kapukat nyitott meg, amikre előtte nem is volt példa. A sportvállalatok számára is profitábilis lehet, ha hatékony marketingkommunikációt tudnak folytatni a már meglévő és a lehetséges fogyasztóik felé. Ahhoz, hogy hatékonyak tudjanak lenni ebben a környezetben fontos, hogy vizsgálják a fogyasztói magatartást, hogy a felhasználók valós igényeit feltérképezzék és az igényeket kielégítsék. Online kérdőív segítségével felmértük a kitöltőink fogyasztói igényeit és a közösségi média piacát marketing szempontból. Kézilabda specifikus kutatást végeztünk, a vizsgálati mintát tekintve kizártuk a kézilabdát semmilyen szinten nem követő személyeket. Vizsgáltuk a korosztálybeli különbségeket, és az eszközhasználatot is egyaránt. Eredményeinket tekintve kijelenthető, hogy fontos az alapos piackutatás, hogy hatékony marketingkommunikációt tudjon egy kézilabda klub végezni a különböző közösségi média platformokon.

Hivatkozások
  1. Balogh, R., Bába, É. B. (2020): A pásszív spórtfógyasztás komplex elemzése. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok, 15(1-2), 37-52.
  2. Balogh, R., Molnár, A., Müller, A., Szabados, G. N., & Bácsné Bába, É. (2019): A passzív sportfogyasztás vizsgálatának tapasztalataiból. Acta Carolus Robertus= Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei, 9(1) 35-48.
  3. Neulinger, Á. (2007). Társas környezet és sportfogyasztás. A folyamatos megrősítést igénylő tanult fogyasztás (Doctoral dissertation, Budapesti Corvinus Egyetem).
  4. Kassay L. (2017): Akarunk mi meccsre járni? A labdarúgó mérkőzésre járás mögötti szurkolói motivációkat meghatározó tényezők (Do we want to attend matches? Motives influencing attendance in Hungarian football games.) Testnevelés, sport, tudomány, 2(3), 52-63.
  5. Stewart, B., Aaron, C., Smith, T., & Nicholson, M. (2003): Sport consumer typologies: A critical review. Sport Marketing Quarterly, 12(4), 206-216.
  6. Csóka, L., & Törőcsik, M. (2018): Sportfogyasztás. A magyar lakosság sportolással, sportfogyasztással kapcsolatos magatartása, beállítódása–országosan reprezentatív személyes megkérdezés eredményei. Kézirat.
  7. Watkins, B. (2019): Sport Teams, Fans, and Twitter: The Influence of Social Media on Relationships and Branding. Lanham, Maryland: Lexington Books, 141 p. ISBN 978-1-4985-4006-3
  8. Horváth, D., Bauer, A. (2016): Marketingkommunikáció. Akadémia Kiadó, Budapest
  9. Tariq, M., Wahid, F. (2011): „Assessing Effectiveness of Social Media and Traditional Marketing Approaches in Terms of Cost and Target Segment Coverage”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3(1), pp. 1049-1074.
  10. player.hu. (2019): Egy riasztó kutatás szerint az amerikai fiatalok 86 százaléka főállású influenszer szeretne lenni. https://player.hu/napunk/egy-riaszto-kutatas-szerint-az-amerikai-fiatalok-86-szazaleka-foallasu-influenszer-szeretne-lenni (letöltve: 2023.10.24.)
  11. Kaushik, A. (2013): See, Think, Do, Care Winning Combo: Content + Marketing + Measurement, In: Avinash Kaushik weboldala http://www.kaushik.net/avinash/seethink-do-care-win-content-marketing-measurement (letöltés 2023.10.25.)
  12. Tapscott, D. (2001): Digitális gyermekkor: az internetgeneráció felemelkedése, Kossuth Kiadó, Budapest, 9-13. o.
  13. Urban, J. (2016): Millenial Sports Fans Win: 3 Stats That Prove Sacial Sports Is Where The Game is. https://www.mediapost.com/publications/article/278343/millennial-sports-fans-win-3-stats-that-prove-soc.html (letöltve: 2023.10.25.)
  14. Forsey, C. (2021): Twitter, Facebook, or Instagram? Which Platform(s) You Should Be On. https://blog.hubspot.com/marketing/twitter-vs-facebook (letöltve: 2023.11.02.)