Módszertani tanulmányok
A mesterséges intelligencia pedagógiai-pszichológiai vonatkozásai
Megjelent:
2025-06-29
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Copyright (c) 2025 Dr. Mező Ferenc

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum:
APA
Mező, F. (2025). A mesterséges intelligencia pedagógiai-pszichológiai vonatkozásai. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 11(2), 127-142. https://doi.org/10.18458/KB.2025.2.127
Absztrakt
A mesterséges intelligencia (MI) alapul szolgálhat a pedagógiai-pszichológiai kutatásokhoz, értékes eszköz lehet a pszichológusok számára, és a pszichológiai attitűdformálás tárgya lehet az „MI és a világ kölcsönhatása” témakörében. A tanulmány felvázolja a MI-vel kapcsolatos főbb kutatási kérdéseket a pedagógiai pszichológia kontextusában, feltárja a MI óvoda- és iskolapszichológiai hasznosítási lehetőségeit, és tárgyalja a pedagógiai pszichológia gyermekek és diákok MI-vel kapcsolatos attitűdjeinek alakításában betöltött kulcsfontosságú tényezőit.
https://doi.org/10.18458/KB.2025.2.127