Search

Published After
Published Before

Search Results

  • The possibilities of companies how to reduce their emmisions
    61-68
    Views:
    121

    The sustainability and its key element, the environmental awareness has been known for decades, however in general can be said that in the decision making the short term economic profit is still more dominant both on the individual and company levels. In last few years the rapid growth of CO2 emission is now not just risking the human life but the flora and fauna is in heavy danger. The concerns pay more attention on their short-term profits instead of the environmental protection. First of all with the change of the leadership attitude can reach the environmentally conscious organization that can support the reduction of the emissions, so the improvement of the atmospherical CO2 concentration. In my study I’m going to present what possibilities do the companies have to reduce their emissions and how these improvements could be harmonized with the profit interests (with the reduce of electricity-, water-, and gas consumption).

  • AZ ÉTKEZÉSI TOJÁSTERMELÉSBEN ALKALMAZOTT TARTÁSTECHNOLÓGIÁK FENNTARTHATÓSÁGI KÉRDÉSEI
    Views:
    208

    Ma már egyre inkább ismert az étkezési tojás pozitív hatása, az anyatejhez hasonló, teljes biológiai értékű fehérjéket tartalmazó élelmiszer. Miután relatíve olcsó, magas tápértékű komplex táplálékforrás, az emberi szervezet napi állatifehérje-szükséglete a legolcsóbban és a legkisebb környezeti terhelés mellett a tojással fedezhető. Hasonlóan más élelmiszerekhez, a tojással kapcsolatos fogyasztói igények is jelentősen változtak az elmúlt években, egyre inkább előtérbe kerül az állatjólét, valamint az egészség- és környezettudatosság, s ennek okán egyre több kérdés merül fel a különböző tartásmódokkal, különösképpen a ketreces rendszerekkel kapcsolatosan. Ennek kapcsán a tanulmány célja, hogy megvizsgálja a különböző tartásmódok fenntarthatóságbeli kérdéseit, valamint a fogyasztók egészségére és tojásfogyasztásra ható tényezőit, a releváns nemzetközi szakirodalmak és adatbázisok szintetizálása révén.

  • Family Roles and the Factors Influencing Purchases in the Case of Detergents
    53-60
    Views:
    63

    In our paper we examined the detergent purchase decisions, consumer behaviour and the Hungarian adult female population’s related role. After reviewing the relevant literature we conducted a field research, the most important findings of which can be found in this article. Our paper focuses not only on the purchase decision roles within the family, but also on the examination of consumer behaviour related to detergent purchase also considering preferences, price sensitivity, and the attitude towards novel detergents. We also expand upon the effects of the external social environment exerted on families.