Folyóiratcikk

A gyerekek befolyásoló szerepe az élelmiszervásárlási döntési folyamatban

Megjelent:
August 6, 2020
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2012 Szolnoki Főiskola

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Földi, K., Bajdó, A., Balogh, B., Halász, J., & Ecsédi, L. (2020). A gyerekek befolyásoló szerepe az élelmiszervásárlási döntési folyamatban. Economica, 5(Különszám), 78-86. https://doi.org/10.47282/ECONOMICA/2012/5/Különszám/4492
Absztrakt

A családi élelmiszer vásárlási folyamat döntési szakaszából elsősorban az üzletválasztásban, valamint a termék- és márkaválasztásban a gyerekek által betöltött befolyásoló szerep vizsgálatát tűztük ki célul a napi és nagybevásárláskor. A kutatásban a szakirodalmi áttekintés és szekunder kutatás módszerén kívül a kvalitatív (mélyinterjú) primer kutatás módszerét alkalmaztuk. Kutatásunk főbb megállapításai szerint a gyerekek családi élelmiszervásárlásban döntésbefolyásoló szerepe egyértelműen tetten érhető, de sem az üzlet-, sem a termék-, sem a márkaválasztás szempontjából a mélyinterjú alanyok válaszai alapján nem beszélhetünk dominanciáról. Egyértelműen látszik, hogy nagybevásárlás helyszínének valamint a saját részükre vásárolt termékek és márkák kiválasztásában nagyobb befolyásoló szereppel rendelkeznek.