Articles

Investigation of consumer behavior in social media in the handball

Published:
May 8, 2024
Authors
View
Keywords
How To Cite
Selected Style: APA
Pethő, Ákos, & Pfau, C. S. (2024). Investigation of consumer behavior in social media in the handball. Economica, 15(1-2), 55-65. https://doi.org/10.47282/economica/2024/15/1-2/13779
Abstract

Social media exploded onto the scene roughly two decades ago, revolutionising the way we think about marketing communication and the way we think about information delivery. It has opened doors that were unprecedented. It can also be profitable for sports companies if they can deliver effective marketing communications to their existing and potential customers. To be effective in this environment, it is important to analyse consumer behaviour to identify the real needs of users and to meet those needs. We used an online questionnaire to assess the consumer needs of our respondents and the social media market from a marketing perspective. We conducted a handball specific research, excluding individuals who do not follow handball at any level from the study sample. We also looked at age differences, and device usage. Given our results, it can be stated that thorough market research is important for effective marketing communication by a handball club on different social media platforms.

References
  1. Balogh, R., Bába, É. B. (2020): A pásszív spórtfógyasztás komplex elemzése. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok, 15(1-2), 37-52.
  2. Balogh, R., Molnár, A., Müller, A., Szabados, G. N., & Bácsné Bába, É. (2019): A passzív sportfogyasztás vizsgálatának tapasztalataiból. Acta Carolus Robertus= Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei, 9(1) 35-48.
  3. Neulinger, Á. (2007). Társas környezet és sportfogyasztás. A folyamatos megrősítést igénylő tanult fogyasztás (Doctoral dissertation, Budapesti Corvinus Egyetem).
  4. Kassay L. (2017): Akarunk mi meccsre járni? A labdarúgó mérkőzésre járás mögötti szurkolói motivációkat meghatározó tényezők (Do we want to attend matches? Motives influencing attendance in Hungarian football games.) Testnevelés, sport, tudomány, 2(3), 52-63.
  5. Stewart, B., Aaron, C., Smith, T., & Nicholson, M. (2003): Sport consumer typologies: A critical review. Sport Marketing Quarterly, 12(4), 206-216.
  6. Csóka, L., & Törőcsik, M. (2018): Sportfogyasztás. A magyar lakosság sportolással, sportfogyasztással kapcsolatos magatartása, beállítódása–országosan reprezentatív személyes megkérdezés eredményei. Kézirat.
  7. Watkins, B. (2019): Sport Teams, Fans, and Twitter: The Influence of Social Media on Relationships and Branding. Lanham, Maryland: Lexington Books, 141 p. ISBN 978-1-4985-4006-3
  8. Horváth, D., Bauer, A. (2016): Marketingkommunikáció. Akadémia Kiadó, Budapest
  9. Tariq, M., Wahid, F. (2011): „Assessing Effectiveness of Social Media and Traditional Marketing Approaches in Terms of Cost and Target Segment Coverage”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3(1), pp. 1049-1074.
  10. player.hu. (2019): Egy riasztó kutatás szerint az amerikai fiatalok 86 százaléka főállású influenszer szeretne lenni. https://player.hu/napunk/egy-riaszto-kutatas-szerint-az-amerikai-fiatalok-86-szazaleka-foallasu-influenszer-szeretne-lenni (letöltve: 2023.10.24.)
  11. Kaushik, A. (2013): See, Think, Do, Care Winning Combo: Content + Marketing + Measurement, In: Avinash Kaushik weboldala http://www.kaushik.net/avinash/seethink-do-care-win-content-marketing-measurement (letöltés 2023.10.25.)
  12. Tapscott, D. (2001): Digitális gyermekkor: az internetgeneráció felemelkedése, Kossuth Kiadó, Budapest, 9-13. o.
  13. Urban, J. (2016): Millenial Sports Fans Win: 3 Stats That Prove Sacial Sports Is Where The Game is. https://www.mediapost.com/publications/article/278343/millennial-sports-fans-win-3-stats-that-prove-soc.html (letöltve: 2023.10.25.)
  14. Forsey, C. (2021): Twitter, Facebook, or Instagram? Which Platform(s) You Should Be On. https://blog.hubspot.com/marketing/twitter-vs-facebook (letöltve: 2023.11.02.)