Belyó Pál – Becsei József – Böcskei Elvira (2008): Kis- és középvállalkozások fejlődési tendenciái. Fejlesztés és Finanszírozás No. 1:63–72.
Benke Zoltán (2010): Kis- és középvállalkozások válaszúton: Versenyképesség, innováció, nemzetköziesedés. Pénzügy Kutató Zrt. 2. Munkaértekezlet, Pécs.
Bessant, J. (2003): High Involvement Innovation: Building and Sustaining Competitive Advantage through Continuous Change. Wiley, Hoboken.
Bőgel György (1998): A vállalati szervezet és az innováció. In: Inzelt Annamária (1998): Bevezetés az innovációmenedzsmentbe. Műszaki Könyvkiadó, Magyar Minőség Társaság, Budapest:184–207.
Bray, S. (1995): Total Innovation: How to develop the products and services that your Customers want. Pitman Publishing. London.
Capello, R. – Faggian, A. (2005): Collective learning and relational capital in local innovation processes. Regional Studies, Vol. 39, No. 1:75–87.
Currie, D. – Levine, P. – Pearlman, J. – Chui, M. (1999): Phases of imitation and innovation in a NorthSouth endogenous growth model. Oxford Economic Papers, Vol. 51, No. 1:60–88.
Csath Magdolna (2004): Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Chikán Attila – Czakó Erzsébet (2009): Versenyben a világgal. Vállalatok versenyképessége az új évezred küszöbén. Akadémia Kiadó, Budapest.
Csesznák Anita – Wimmer Ágnes (2011): Vállalati jellemzők és összefüggéseik a válság időszakában – A „Versenyben a világgal” kutatási program 2009. évi felmérésében résztvevő vállalatok jellemzése. Műhelytanulmány. BCE, Budapest.
Drucker, P. F. (1991): The New Productivity Challenge. Harward Business Review, Vol. 69, No. 6.
Glass, A. J. (1997): Product cycles and market penetration. International Economic Review, Vol. 38, No. 4:865–891.
Hax, A. – Majluf, N. S. (1991): The Strategy Concept and Process. A Pragmatic Approach. Prentice Hall International Editions, Englewood Cliffs, New Jersey.
Henkey István – Kürtösi Zsófia – Vilmányi Márton (2011): Vezetői hatástöbbszörözés a vállalati innovációban, avagy a vezetés minősége, mint a vállalati innováció motorja. CEO Magazin, Vol. 12, No. 2:8–14.
Hoványi Gábor (2008): Vállalati kultúra, üzleti stratégia és versenyképesség. Vezetéstudomány, Vol. 39, No. 11:2–10.
Jarjabka Ákos – Lóránd Balázs (2010): Az innováció alapjai és megjelenési területei. Jegyzet. Pécs.
Karda László (2009): A kis- és középvállalatok stratégiai vezetése. PhD értekezés. Nyugat-magyarországi Egyetem, Sopron.
Kállay László – Imreh Szabolcs (2004): A kis- és középvállalkozás-fejlesztés gazdaságtana. Aula Kiadó, Budapest.
Kállay László (2011): KKV-szektor: versenyképesség, munkahelyteremtés, szerkezetátalakítás. Műhelytanulmány. BCE, Budapest.
Kerepesi Katalin – Opitz Éva – Tóth Arnold (2006): Változások a magyar kis- és közepes vállalkozások nemzetközi versenyképességének kritériumaiban és gazdálkodásának külső feltételeiben. Tudományos
Közlemények, No. 14–15:21–30.
Kolodko, G. W. (2009): Megatrendek. Akadémiai Kiadó. Budapest.
Kotler, P. (2004): Marketing menedzsment. Műszaki Kiadó, Budapest.
Laáb Ágnes (2009): Hogyan lehet értékelni a cégek kompetenciavagyonát? Complex Kiadó, Budapest, Vezetői számvitel, módszertani füzetek, október:51–61.
Leskó Tamás – Kissné Kovács Eszter – Korányi Daniella (2007): A kis- és középvállalkozások fejlesztésének stratégiája. Közigazgatási és szakmai érdekképviseleti egyeztetésre bocsátott tervezet. GKM, Budapest.
Lukovics Miklós (2005): Innovációs képesség: a regionális gazdaságfejlesztés alapja. JATEPress, Szeged.
KSH (2012): Magyar Statisztikai Évkönyv. 2011. KSH, Budapest.
Miles, R. E. – Miles, G. – Snow, C. C. (2006): Collaborative Entrepreneurship: a business model for continuous innovation. Organizatzional Dynamic, Vol. 35, No. 1:1–11.
Némethné Gál Aandrea (2010): A kis- és középvállalkozások versenyképessége – egy lehetséges elemzési keretrendszer. Közgazdasági Szemle, Vol. 57, No. 2:181–193.
OECD (2005): Oslo Manual. Guidelines for collecting and interpreting innovation data. Third edition. OECD, Paris.
Pakucs János (szerk.) (2003): Az innováció hatása a nemzeti jövedelemre növekedésére. Magyar Innovációs Szövetség, Budapest.
Papanek Gábor (2010): A gyorsan növekvő magyar kkv-k: a gazdaság potenciális motorjai. Közgazdasági Szemle, Vol. 57, No. 4:354–370.
Rogers, E. M. (1962): Diffusion of innovations. 5th ed. Free Press, New York.
Salamonné Huszty Anna (2000): Jövőkép és stratégiaalkotás. Kossuth Kiadó, Budapest.
Salamonné Huszty Anna (2006): Magyarországi kis- és középvállalkozások életútjának modellezése. Competitio, Vol. 5, No. 1:59–76.
Salamonné Huszty Anna (2008): Fejlődési ciklusok és stratégiák a magyarországi kis- és középvállalkozások gyakorlatában. Tudományos Közlemények, No. 19:19–44.
Salamonné Huszty Anna (2009): Stratégiák és üzleti modellek a magyarországi kis- és középvállalkozások gyakorlatában. CEO Magazin, Vol. 10, No. 1:9–15.
Schumpeter, J. A. (1939): Business Cycles. McGraw-Hill, New York.
Szalai Ibolya – Opitz Éva (2007): Az uniós csatlakozás hatása a magyar kis- és középvállalkozások versenyképességére. Tudományos Közlemények, No. 17:237–242.
Takács-György Katalin – Takács István (2011): Global challenges and local answers by the SMEs in the North Hungarian Region – Role of strategic thinking. Studai Universitas Babeş-Bolyai Negotia, Cluj Napoca.
Takácsné György Katalin – Takács István (2012): Az innováció és a stratégiai gondolkodás szerepe – a kkv-szektor válaszai a gazdasági válságra az Észak-magyarországi Régióban. In: Balázs Judit, Székely Csaba (szerk.): Változó környezet - Innovatív stratégiák: Nemzetközi tudományos konferencia a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából. Nyugat-magyarországi Egyetem, Sopron:1310–1321.
Vecsenyi János (2010): A kis- és középvállalatok növekedési kihívásai. Harward Business Review – magyar kiadás, Vol. 13, No. 1:32–41.