Évf. 8 szám 3 (2022)

Módszertani tanulmányok

ISKOLAI KÖNYVTÁR A 21. SZÁZADBAN

Megjelent szeptember 30, 2022
Szerzők
Gulyás Krisztina
, Mező Katalin
Debreceni Egyetem, Magyarország
Megtekintés
Kulcsszavak
könyvtárpedagógia fejlesztőpedagógia OxIPO modellen alapuló tanulásfejlesztés élménypedagógia
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Gulyás, K., & Mező, K. (2022). ISKOLAI KÖNYVTÁR A 21. SZÁZADBAN. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 8(3), 109–119. https://doi.org/10.18458/KB.2022.3.109
Licenc

Copyright (c) 2022 Gulyás Krisztina, Dr. Mező Katalin

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

A tanulmány az iskolai könyvtárak egy lehetséges, új könyvtárpedagógiai funkciójával, a könyvtár, mint fejlesztőpedagógiai színtér bemutatásával foglalkozik. A tanulmány a könyvtáros és fejlesztőpedagógus hivatás szinergiapontjait, az általános iskolai könyvtárak hagyományos és újszerű feladatait, valamint a tanítás-tanulás, tanulásfejlesztés, információkeresés folyamatában megjelenő fejlesztőpedagógiai lehetőségeket elemzi. A tanulmány célja bemutatni azt, hogy az iskolai könyvtár, mint megújuló fejlesztő-segítő információs központ, milyen módon tudja a hagyományos funkció szerinti küldetését célravezetően végezni, ugyanakkor a 21. századi elvárásoknak megfelelő új tartalmakkal kibővítve érdekes színtérré válva a tanulói képességek fejlődését elősegíteni.