Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • Enhancing Customer Experience in Car Servicing: Insights from Indian Markets
    113-123
    Megtekintések száma:
    45

    This descriptive research has attempted to assess customers' satisfaction with services offered by car servicing firms in India. The researcher administered a structured questionnaire to 300 company customers, selected using the Systematic Random Sampling technique. Data collected were analyzed using SPSS, applying the analytical tools of Frequency, Percentage, Mean, factor analysis, cluster analysis, Chi-square and Correspondence Analysis. Results of the study have revealed that the caring nature of servicing staff, the quality of services and service personnel, and the convenience and comfort offered to customers have been identified as the most important factors affecting customer satisfaction. 

  • Új típusú gyógyszerformula minőségfejlesztése
    112-127
    Megtekintések száma:
    210

    A vállalatok célja a belső és külső vevői igények megismerése, azért, hogy ezek alapján fejlesszék meglévő termékeiket és új termékeket fejlesszenek. Termékfejlesztés célja a vevői igények megismerése, amelyek az előállítani kívánt készítmény gyártását befolyásolhatják. A folyamat első lépéseként vevő hangja módszert használva az igényeket mérhető paraméterekkel határoztunk meg. Kérdőíves felmérést alkalmazva meghatároztuk a fontossági sorrendet, majd azokat preferenciamátrixal összehasonlítottuk és rangsoroltuk. A QFD módszeren belül meghatároztuk a vevői igények kielégítését befolyásoló műszaki paramétereket. Korrelációs mátrixot állítottunk fel, vizsgáltuk a műszaki paraméterek közötti kapcsolatot. Elvégeztük a műszaki paraméterek és a vevői igények konkurencia elemzését. Az abszolút és relatív súlyszámokból egyszerűen felállítható a műszaki paraméterek sorrendje, így a meghatározott vevői igények kielégítésének szempontjából a legfontosabb paraméter: az alapanyagok arányának meghatározása, valamint fontos paraméterek: a kémiai stabilitás, gyógyszerforma kialakítás és szemcsenagyság is

  • Value Creation along a Production-Service Value Chain
    91-99
    Megtekintések száma:
    124

    Today’s products and services are so complicated and intertwined that their individual value creation is hard to determine. It is especially true when the products and services are necessary complements of each other and when they are affecting customer satisfaction for a long time. In the case of durable products needing professional installment service, the study of value creation poses many difficulties. Our research shows and emphasizes the process characteristic of value creation, and how the different steps (production, service, long-term use) should be looked at, and what further analyses can be done.

  • Vevőtípusok empirikus vizsgálata
    92-100
    Megtekintések száma:
    130

    A vevők típusainak alapos ismerete elengedhetetlen egy jól működő vállalkozás számára – méretétől függetlenül. Jelen kutatásban 302 fő bevonásával igyekeztünk beazonosítani és jellemezni az egyes vevőcsoportokat. A vizsgálat során a kotler-i klasszikus vevőtípusokra építve egy állítássor segítségével mértük fel a mintánkba szereplők attitűdjeit. A beazonosításhoz faktor- és klaszterelemzést végeztünk. A kutatás során öt faktort különítettünk le. Ezek a Dühös, a Határozott, a Csapongó passzív, az Élményvásárlás, és a Határozatlan neveket kapták a kapcsolódó állítások alapján. A klaszterelemzés után ezen faktorok mentén négy csoportot tudtunk elkülöníteni, a Fiatal impulzusvásárlókat, a Szókimondó határozottakat, a Negatívakat és a Született vásárlókat. A különböző csoportok más és más kommunikációt, értékesítői hozzáállást, illetve ügyfélszolgálati morált várnak el.

  • Használt és sportruházat ellátási lánc stratégiájának és mutatószámainak vizsgálata
    86-98
    Megtekintések száma:
    219

    Az alábbi tanulmány egy Magyarországon működő használt és sportruházatokat árusító vállalkozás ellátási lánc stratégiáját mutatja be. Többek között a tanulmányban szó esik az ellátási logisztika fő feladatairól, a logisztikai kiszolgálási színvonaláról, a logisztikai szolgáltatási színvonal fő meghatározó elemeiről, és a vevői elégedettség méréséről. Az első lépéstől kezdve, teljesen az utolsóig nyomon követhetjük a folyamatokat. Megismerhetjük részletesen a részfolyamatokat, mint például: a ruhabegyűjtés típusait, a beszerzést, a raktározást, a bontást, a szelektálást, a szétszedést, a feldolgozást, az áru átvételt és az értékesítést. A tanulmány célja, hogy átláthatóbbá tegye a folyamatokat mindenki számára.

  • Vevő – beszállító kapcsolatok és jellemzőik az autóiparban
    1-12
    Megtekintések száma:
    279

    A szerzők különböző hazai és nemzetközi háttérirodalom feldolgozásával adnak rövid áttekintést arra vonatkozóan, hogy milyen kapcsolattípusokról beszélhetünk az autóiparban. Melyek azok a formák, amelyeket a felek jobban preferálnak, elterjedtebbek, továbbá milyen megkülönböztető jegyeket viselnek az egyes kapcsolati formák. A vevő – beszállító kapcsolatok alapvető kérdése, hogy a vevők miként kezelik beszállítóikat, mint partnereiket. A beszállítói kapcsolat akkor igazán értékes, ha nem csak egyszerű termékszállításról beszélünk, hanem pozitív partnerkapcsolat alakul ki a két fél között. A tanulmány célja egy irodalmi áttekintés, mely a kutatási témakör elméleti alapjait hivatott összefoglalni, ezáltal egyfajta kiinduló pontot jelent a gyakorlati alkalmazás során.

  • Drónos logisztikai megoldások vizsgálata a kiskereskedelemben
    48-61
    Megtekintések száma:
    156

    A drónok szállításban való alkalmazásának lehetőségeit a drón technológia adottságai, a jogszabályok, a különböző érdekképviseletek és szakszervezetek, valamint az általános elfogadottság mértéke fogja meghatározni. A technológia és infrastruktúra adott, a vásárlói szokások és igények kedvezőek, és a két pont közt mozgó csomagok generálta károsanyag-kibocsájtás folyamatosan nő. E kedvező feltételek ellenére alaposan át kell tekinteni az drónok alkalmazásával járó hatásokat. A projekt megvalósítását érintő tág környezet a PEST analízissel, a fontosabb befolyásoló tényezőket Porter-féle öttényezős modell segítségével vizsgáltuk. A kérdőíves felmérésen és a készétel-kiszállítás megvalósíthatósági vizsgálatain alapuló eredményeinket követően elmondható, hogy egy drónos szállításon alapuló rendszer hatékonyan terítő-körjáratok alkalmazásával lehet működőképes és költséghatékony, azonban a drónos szállítási lehetőségeknél felmerülő jogi kérdések és bizonytalanságok még jó ideig igen jelentős hátráltató tényezőként maradnak meg.

  • Webáruházak fogyasztói megítélésének vizsgálata netnográfiával a COVID-19 időszakában
    Megtekintések száma:
    252

    Az online vásárlás egyre inkább a hétköznapjaink részévé válik, melyet az is bizonyít, hogy a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság közepette az online kiskereskedelem 30%-ot meghaladó növekedést ért el Magyarországon. Nemzetközi kutatások igazolták, hogy a fogyasztók közel 90%-a vásárlásaikat megelőzően szinte ugyanannyira veszik figyelembe az online véleményeket, mint a családtagok vagy barátok ajánlásait, döntéseikre pedig a digitális csatornák, ezen belül is a Facebook van a legnagyobb hatással. Kutatásunkban egy konkrét akcióhoz, a Black Friday-hez kapcsolódóan arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a Magyarországon működő legnagyobb forgalommal bíró, online webáruházzal is rendelkező üzletek, mennyire aktívan használják a Facebook közösségi oldalt a fogyasztók elérésére, illetve befolyásolására. Vizsgálatunk módszeréül a netnográfiát választottuk, mellyel az áruházak Facebook oldalain a Black Friday hetében megjelenő posztokat, az arra adott fogyasztói reakciókat, illetve hozzászólásokat elemeztük. Eredményeink azt mutatják, hogy az általunk kiválasztott öt webáruház közül a három legnagyobb forgalommal bíró alkalmazott kidolgozott Facebook kampányt az akció keretein belül. A hozzászólásokat elemezve a fogyasztókat 5 kategóriába soroltuk be az elégedettség és a bizalom alapján: az elégedettek, az elégedetlenek, az érdeklődők, trollok, illetve a némák csoportjába.

  • Personality Traits and Their Validity in Predicting Job Performance at Recruitment: a Review
    222-231
    Megtekintések száma:
    414

    One of the most critical challenges human resources management usually faces is the procedure of recruitment and selection. At the recruitment, the factor of qualification is very important. However, HR management should take into account the personality of the candidate. For example, most of the companies' profits rely on the performance of the frontline employee and their behavior toward the customer. Therefore, HR management usually uses the assessment of personality and integrity. Based on the literature, there is a correlation between personality traits and job performance. This study is a literature review analysis which contains previous studies in regard to the of Big Five Factors at the recruitment and their validity in predicting employee’s performance in the firm.

  • A kapcsolati minőséget meghatározó tényezők értékelése a vevő-szállító együttműködések vonatkozásában
    589-601
    Megtekintések száma:
    152

    A vevő-szállító közötti kapcsolat vizsgálat egyre nagyobb jelentőséggel bír az ellátási lánc menedzsment területén, annak ellenére, hogy az üzleti kapcsolatok témakörében született kutatások a partnerek közötti kapcsolati minőséget a hatékony együttműködés lényeges elemeként jelölik meg. Mégis feltáratlan területként azonosítható, mert meghatározó dimenzióiban nincs egyetértés. Jelen tanulmány középpontjában a diadikus üzleti kapcsolatok állnak, célja, hogy alátámassza azt a feltételezést, miszerint az  ellátási lánc szereplői közötti bizalom, függés, konfliktus és személyes kapcsolat a láncban szereplők együttműködésének alapvető elemei és ezáltal a kapcsolati minőséget meghatározó tényezői lehetnek. Primer kutatásom eredményeként az említett dimenziókat a hazai friss gyümölcspiacra termelő mikrovállalkozások vevő és szállítói kapcsolataira vonatkozóan jellemzem és bemutatom, mennyiben járul hozzá a szereplők közötti jó üzleti kapcsolat a vállalkozás fő céljainak eléréséhez és versenyképességének növeléséhez. Kutatásom alapján megállapítható, hogy a bizalom, a függés, a konfliktus és a személyes kapcsolat a kapcsolati minőség meghatározó tényezői és bizonyítják azt a tényt, hogy a kapcsolati minőség hozzájárul az együttműködők teljesítményének fokozásához.

  • The Role of Logistics Management in Public Services – Research Plan
    33-43
    Megtekintések száma:
    228

    Public services and logistics are generally treated as different fields, but the tools of logistics management with the help of the Unified Services Theory can be used for the benefit of the public services. The aim of this theoretical paper is to generally introduce my topic and relevance of the research on which my PhD thesis will be based in the future. The expectations in the advanced, globalized world are pushing governments to find new methods to fulfil the needs of the citizens while keeping up or even increase efficiency and effectiveness. I believe that from a certain viewpoint the public administration system can be considered as a large scale supply network, and I am particularly interested in how we could apply logistical methods in public services to increase efficiency and effectiveness while simultaneously increase customer satisfaction. In this particular paper I would like to present how I see the connections between the concept of New Public management and the Unified Services Theory. I would like to show the similarities between them and how they could complete each other in order to serve as a background for later logistics related approaches and researches within the domain of public services.

  • Polylactic Acid as a Potential Alternatives of Traditional Plastic Packagings in Food Industry
    123-129
    Megtekintések száma:
    336

    Huge quantity of synthetic polymers is used as packaging materials in different fields of food industries. A significant part of these polymers applied as a primary, direct food contact construction. The scoped application area is the sweet industry. In this field Polystyrol (PS), Polypropylene (PP) and Polyethylene terephthalate (PET) have used but during the last fifteen years the usage of PET has been grown. In one hand the price of this material is efficient, form other hand the PET is the one of the most safe (for food industrial applications) petrol chemical plastic that can be used as primary or secondary food contact packaging material. To maximize the customer safety and minimize the environmental impact of traditional PET, a new bio-sourced and bio-degradable alternative polymer aimed to be used in this special food industrial segment. One of the potential alternatives is the Polylactic acid (PLA) that would be a possible substitute as it is compostable and produced from renewable sources and has good physical and mechanical properties [1].

  • Japán és német kultúra beillesztése a magyar vállalat működésébe
    1-9
    Megtekintések száma:
    242

    Magyarországon működő- részben német tulajdonban lévő vállalat- működésébe, hogyan lehet beilleszteni a japán kultúrát. A bemutatásra kerülő cikkemben a különböző szervezeti kultúra modelleket tanulmányoztam, és párhuzamba állítottam a mi vállaltunk szervezeti kultúrájával, hasonlóságokat és ellentéteket kerestem. Megvizsgáltam azokat a környezeti tényezőket, erőforrásokat, amelyek hatással vannak a gyártásra. A tanulmányozás során azt is figyelembe vettem, hogy a különböző nemzetiségek kultúrait, hogyan lehet összehangolni, és ezek összességében hogyan hat ki a termelésre. A robotok alkalmazásának bevezetését tanulmányoztam, és arra kerestem megoldást, hogyan lehetne a gyártást minél gazdaságossá tenni. Sajnos ugyanis a népesség folyamatos csökkenése, és a szakember hiány miatt robotokat kell alkalmazni ahhoz, hogy a vevőket időben, megfelelő mennyiségű és az elvárt minőségű áruval lehessen kiszolgálni. A japán, Toyota-módszer szerint csak akkor sikeres automatizálni egy technológiát, ha az legalább tízszer van letesztelve, erre azonban- a rendelkezésre álló idő hiánya miatt- nincs lehetőségünk. Mivel a gyártási paraméterek, a tapasztalatok még nem megfelelő módon alakultak ki, ezért a selejt termék aránya még magasabb, mint ahol elegendő idő áll a rendelkezésre, a technológia kialakítására.

  • Analysis of Conceptual Solutions of Universal Helical Geared Reducers
    64-72
    Megtekintések száma:
    136

    Geared reducers are mechanisms designed to reduce the number of revolutions using geared elements and nowadays they present one of the most commonly used types of mechanical transmissions in mechanical engineering. Due to the different shapes of geared elements, there are different types of geared transmissions: helical, bevel, worm, special and combined transmissions.  This paper analyses only helical geared transmissions, since there is a great extent of whole this matter. Helical transmissions are analysed only with external helical gearing, since internal geared pairs represent a special and very large group of gears. Within the external helical geared transmissions, only torque transmissions are analysed, while the transmissions of motion are not analysed and they represent another large group of transmissions. Only universal gear reducers with axial, or almost-axial, parallel shafts are considered (two-stage and three-stage transmissions). Although, single-stage gear reducer produced with parallel shafts are not considered by the paper in order to reduce the area of researching. Gear reducers are most commonly delivered to customer with electric motor, known as motor geared reducer, and they are studied here extensively. Gear reducer can be also delivered without motor, only with input shaft. The basic aim of this paper is to present all characteristics and specificities of motor geared reducer in one place.

  • Az átszervezett minőségellenőrzési rendszer fejlesztő hatásának vizsgálata az egyik közműszolgáltató személyes ügyfélszolgálatain
    226-241
    Megtekintések száma:
    97

    A vizsgált közműszolgáltató személyes ügyfélszolgálatain 2017 áprilisától jelentős változások keletkeztek a minőségellenőrzés területén. Egy huzamosabb ideig fennálló és alkalmazott módszert alakítottak át, amelynek vezetői szempontból az egyik legfontosabb célkitűzése, hogy az ügyintézők fejlődését elősegítse a magas fokú minőség biztosítása érdekében. A kutatásunk során leginkább az átszervezett rendszer fejlesztő hatásának a vizsgálatára fókuszáltunk. Választ akartunk kapni, hogy az új rendszer jobban elősegíti-e az ügyfélkapcsolati referensek fejlődését, mint a régi módszer és az ügyintézők mennyire igénylik a munkájukkal kapcsolatos visszajelzéseket, valamint ez a rendszer megfelelően van-e ellenőrizve és kontrollálva a vezetők által. A kutatás során a fejlesztő jelleg vizsgálatát tekintve három fókuszpontot céloztunk meg: önellenőrzés, fejlesztő jellegű visszajelzés és a beüléssel történő munkavégzés ellenőrzésének mértéke. A vizsgálat során kapott eredmények alapján olyan javaslatokat fogalmazunk meg, amelyek elősegíthetik ennek a rendszernek a szükség esetén hatékony, esetleg hatékonyabb működését.

  • Minőségfejlesztés a felsőoktatásban - indikátorok és visszajelzések szerepe a tantárgyfejlesztésben
    1-10
    Megtekintések száma:
    137

    Napjainkra a vevőközpontúság és a folyamatokban való gondolkodás a tartós versenyképesség csaknem megkerülhetetlen alappillére lett az üzleti világ számára. Ez a szemlélet elégedett vevőket, csökkenő költségeket, hatékony munkavállalókat jelent az elkötelezetteknek. Ugyanakkor a felsőoktatás szereplői ezzel a gondolkodásmóddal még csak ismerkednek. Számos tényező katalizálja a minőség kérdésének előtérbe kerülését, folyamatszempontú megközelítését. Ez a megközelítés nem új a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem számára. A Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék, amely az egyetem vezető oktatója és kutatója a minőségmenedzsmentnek, gyakorlati válaszokat, megoldásokat keres ebben a helyzetben saját tevékenységei fejlesztésére. Ehhez kapcsolódva cikkem különböző példákat mutat be a felsőoktatási folyamatok különböző szintjein.

  • A legfontosabb e-kereskedelmi versenyelőnyök Magyarországon 2022-ben
    128-139
    Megtekintések száma:
    191

    Absztrakt. Cikkemben feltérképezem a legfontosabb versenyelőnyöket, mely az online kereskedelemben, webáruházakban történő értékesítéshez, sikerességhez és népszerűséghez elengedhetetlenül fontos. A témával kapcsolatban számtalan szakirodalmat találhatunk. Évről évre több és több kutatás, felmérés készül a vásárlói értékről, a vásárlási szokásokról, fogyasztói magatartásról, a digitális transzformációról, amelyeket szeretnék összegezni és megfogalmazni, illetve kiemelni azokat a fő elemeket, melyek nélkül nem lenne hatékony az online értékesítés.

  • Controlling módszerek ismerete és alkalmazásuk az Észak-alföldi régió kis- és középvállalkozásainak gyakorlatában
    441-452
    Megtekintések száma:
    364

    A nagyvállalatokhoz hasonlóan a kis- és középvállalkozói kör is igényli mindazokat az információkat, amelyek a vállalkozási tevékenység eredményességét és hatékonyságát tudják biztosítani az általuk hozott megalapozott vezetői döntésekkel. A nagyvállalatokhoz képest a kkv-k jelentős fejlődési potenciállal rendelkeznek, amelyet részben maguk a vállalkozások ki tudnak alakítani esetlegesen új-modern menedzsmenti – üzleti adminsztrációs módszerek bevezetésével, illetve gazdaságpolitikai intézkedések révén (=célzott és hatékony támogatási rendszerrel) lehetővé válhat számukra az a finanszírozási forrástömeg, amely a K+F+I folyamatok gerjesztésével szolgálja a versenyképesség növekedését és a hazai GDP-hez, exporthoz való nagyobb mértékű és arányú hozzájárulásukat. A tanulmányban bemutatásra kerülő elemzésben kitérünk a vizsgálati körbe bevont Észak-alföldi régióba tartozó kkv-k kvezetőinek controlling ismereteire, a controlling eszközök tudatos vagy éppen nem tudatos alkalmazására, az utódlás megítélésére, a vevői és beszállítói értékelésre és a vezetői számvitel egyes területeire. Összességében megállapítható a kis elemszámú minta alapján is, hogy a controlling eszközök használata arányos a vállalkozási mérettel, de ennek ellenére sok közepes méretű vállalkozás vezetője nem igényli a belső információk olyan mértékű gyűjtését és elemzését, amely kifejezetten tudná segíteni a döntéselőkészítés hatékonyságát, pl. a korszerű önköltségszámítási eljárások révén.

Adatbázis logók