Évf. 1 szám 1 (2015)
Módszertani tanulmányok

FEJLESZTŐPROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATÁNAK MATEMATIKAI STATISZTIKAI ALAPFOGALMAI

Megjelent március 30, 2015
Máth János
Debreceni Egyetem
Mező Ferenc
Eszterházy Károly Egyetem, Magyarország
Abari Kálmán
Debreceni Egyetem
Mező Katalin
Debreceni Egyetem
pdf

APA

Máth, J., Mező, F., Abari, K., & Mező, K. (2015). FEJLESZTŐPROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATÁNAK MATEMATIKAI STATISZTIKAI ALAPFOGALMAI. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 1(1), 69–77. https://doi.org/10.18458/KB.2015.1.69

Pedagógusok, óvodapedagógusok, gyógypedagógusok, fejlesztőpedagógusok, pszichológusok – egy csokorra való azon szakemberek köréből, akik képesség- és/vagy  személyiségfejlesztő programokat hozhatnak létre, valósíthatnak meg. E programokkal szemben elvárható azonban, hogy az általuk ígért fejlesztőhatást akár matematikai statisztikai elemzéssel is alá lehessen támasztani. Ez azonban nem mindig történik meg – ennek hátterében pedig részben a matematikai statisztikai fogalmi és módszertani hiányosságok, valamint a drága statisztikai szoftverek állnak. E tanulmány a különleges bánásmódot igénylők számára készült fejlesztőprogramok hatásvizsgálatának matematikai statisztikai elemzéséhez nyújt elméleti összefoglalót.