Módszertani tanulmányok

ISKOLAI KÖNYVTÁR A 21. SZÁZADBAN

Megjelent:
2022-09-30
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2022 Gulyás Krisztina, Dr. Mező Katalin

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Gulyás, K., & Mező, K. (2022). ISKOLAI KÖNYVTÁR A 21. SZÁZADBAN. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 8(3), 109-119. https://doi.org/10.18458/KB.2022.3.109
Absztrakt

A tanulmány az iskolai könyvtárak egy lehetséges, új könyvtárpedagógiai funkciójával, a könyvtár, mint fejlesztőpedagógiai színtér bemutatásával foglalkozik. A tanulmány a könyvtáros és fejlesztőpedagógus hivatás szinergiapontjait, az általános iskolai könyvtárak hagyományos és újszerű feladatait, valamint a tanítás-tanulás, tanulásfejlesztés, információkeresés folyamatában megjelenő fejlesztőpedagógiai lehetőségeket elemzi. A tanulmány célja bemutatni azt, hogy az iskolai könyvtár, mint megújuló fejlesztő-segítő információs központ, milyen módon tudja a hagyományos funkció szerinti küldetését célravezetően végezni, ugyanakkor a 21. századi elvárásoknak megfelelő új tartalmakkal kibővítve érdekes színtérré válva a tanulói képességek fejlődését elősegíteni.