Évf. 8 szám 3 (2022)
Módszertani tanulmányok

ISKOLAI KÖNYVTÁR A 21. SZÁZADBAN

Megjelent szeptember 30, 2022
Gulyás Krisztina
Dr. Mező Katalin
Debreceni Egyetem, Magyarország
PDF

APA

Gulyás, K., & Mező, K. (2022). ISKOLAI KÖNYVTÁR A 21. SZÁZADBAN. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 8(3), 109–119. https://doi.org/10.18458/KB.2022.3.109

A tanulmány az iskolai könyvtárak egy lehetséges, új könyvtárpedagógiai funkciójával, a könyvtár, mint fejlesztőpedagógiai színtér bemutatásával foglalkozik. A tanulmány a könyvtáros és fejlesztőpedagógus hivatás szinergiapontjait, az általános iskolai könyvtárak hagyományos és újszerű feladatait, valamint a tanítás-tanulás, tanulásfejlesztés, információkeresés folyamatában megjelenő fejlesztőpedagógiai lehetőségeket elemzi. A tanulmány célja bemutatni azt, hogy az iskolai könyvtár, mint megújuló fejlesztő-segítő információs központ, milyen módon tudja a hagyományos funkció szerinti küldetését célravezetően végezni, ugyanakkor a 21. századi elvárásoknak megfelelő új tartalmakkal kibővítve érdekes színtérré válva a tanulói képességek fejlődését elősegíteni.