Articles

MIÉRT ELŐNYÖS A DUÁLIS KÉPZÉS A RÉSZTVEVŐK SZÁMÁRA?

Published:
2022-01-11
Author
View
Keywords
How To Cite
Selected Style: APA
Toth, K. (2022). MIÉRT ELŐNYÖS A DUÁLIS KÉPZÉS A RÉSZTVEVŐK SZÁMÁRA?. Economica, 12(1-2). https://doi.org/10.47282/economica/2021/12/1-2/10644
Abstract

In 2015, dual training was introduced in Hungary in an institutionalised form.  Dual training is a response to the needs of the labour market and has become increasingly popular since its introduction. The training is complex and multi-actor, so it is a major challenge to run it efficiently. The social and economic processes that have been set in motion by the introduction of dual training are already visible.

This article aims to present the history, characteristics, advantages and difficulties of dual training, drawing on the literature on the subject.

References
  1. Ailer Piroska (2017): Duális képzés – tapasztalatok, eredmények. https://www.mkt.hu/wpcontent/uploads/2017/10/Ailer_Piroska.pdf. [Letöltve: 2021.04.20]
  2. Balázsné Dr. Lendvai Marietta ; Zsupanekné Dr. Palányi Ildikó (2019): A duális képzés fenntarthatósági vonatkozásai, Lépések a fenntarthatóság felé. 24 : 2 pp. 10-11. ,
  3. Berács József (2017): A duális képzés modelljei, hazai helyzete pp. 46-51. In: Temesiné Németh Éva (szerk.) Magyar felsőoktatás 2016 Stratégiai helyzete.
  4. http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/2827/1/Magyar_Felsooktatas_2016.pdf [Letöltve: 2021.04.20]
  5. Berényi, Sára Fruzsina ; Kraiciné, Szokoly Mária: Pillanatkép a duális képzés bevezetéséről pp. 9-30. , 22 p., In: Kovács, Zsuzsa; Kereszty, Orsolya; Kraiciné, Szokoly Mária (szerk.) A felnőttek tanulásának és képzésének meghatározó trendjei: Tanulmányok, Budapest, Magyarország : ELTE Eötvös Kiadó, (2017)
  6. Fenyves, Veronika ; Dajnoki, Krisztina ; Dékán, Tamásné Orbán Ildikó ; Harangi-Rákos, Mónika
  7. Gyakorlatorientált képzések megítélése a vállalati szférában. [Practice orient edtraining from the business sphere’s aspect. ACTA MEDICINAE ET SOCIOLOGICA 11 : 31 pp. 164-183. , 20 p. (2020)
  8. Fenyves, Veronika: A gazdaságtudományi területen duális képzésben tanuló hallgatói létszám alakulása Magyarországon. CONTROLLER INFO 7 : 3 pp. 34-38. , 5 p. (2019)
  9. Homicskó Árpád, Kissné Horváth Marianna, Kajdy József, Kárpát Kinga (Szerkesztő) (2021): Duális képzéssel a munka világában. 2021. Budapest, Magyarország: Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
  10. Kerülő, Judit ; Nyilas, Orsolya (2019): A duális képzés jellemzői, ahogy kilenc magyarországi felsőoktatási intézmény látja. In: Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia. Új kutatások a neveléstudományokban 2019 Neveléstudomány: Horizontok és dialógusok I. KÖTET. PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, (2020) pp. 153-166
  11. Kocsis Zsófia (2020): A duális képzés hatékonysága és a képzéssel való elégedettség egy komplex kutatás tükrében. ÚJ MUNKAÜGYI SZEMLE I. évf. 2020 / 3. szám. pp. 64-77.
  12. Kocsis, Imre; Bácsné, Bába Éva; Fenyves, Veronika, A duális gépészmérnöki képzés eredményességének vizsgálata In: Kerülő, Judit; Jenei, Teréz; Gyarmati, Imre (szerk.) XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet, Nyíregyháza, Magyarország : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, (2017) p. 547
  13. Kovács, Zsuzsanna – Török Erika: Duális képzés: Az együttműködésen alapuló képzési forma, In: Fodorné Dr. Tóth Krisztina. Felsőoktatás, életen át tartó tanulás és az ENSZ fenntartható fejlesztési célok megvalósítása. Pécs: MELLEARN. pp. 209-215
  14. Kozák Anita – Csugány Julianna – Tánczos Tamás (2020): A duális képzésben részt vevő hallgatók gyakorlati kompetenciáinak mérési és értékelési lehetőségei. Educatio 2020. 29 (1), pp. 125–134
  15. Palkovics László (2016): Duális képzés Európában és Magyarországon. https://docplayer.hu/21570374- A-dualis-kepzes-bevezetese-a-felsooktatasban-dr-palkovics-laszlo-felsooktatasert-felelosallamtitkar.html [Letöltve: 2021.04.20]
  16. Pap-Szigeti Róbert és Török Erika (2020): A duális és nem-duális képzésben részt vevő hallgatók első éves tanulmányi eredményének összehasonlítása a bemeneti kompetenciamérés tükrében. In: Buda András és Kiss Endre (szerk.): Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között: A XI. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata. Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Kiss Árpád Archívum Könyvtára, Debrecen.pp. 216-224.
  17. Pogátsnik Mónika: Dual education: connecting education and the labor market. OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 8 : 3 pp. 304-313. , 10 p. (2021)
  18. Pogátsnik Mónika: Dual Education: The Win-Win Model of Collaboration between Universities and Industry. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING PEDAGOGY Vol. 8 No. 3 (2018) pp. 145-152.
  19. Renkó Zsuzsanna – Beke Andrea (2018): A magántőke bevonásának hatásai a felsőoktatási képzési rendszerre A duális képzési rendszer tapasztalatai. Az Állami Számvevőszék elemzése. 2018.
  20. Szabó Gábor (1997): A duális képzés rendszere és a projekt orientált képzés kapcsolata. Kandó Kálmán Műszaki Főiskola, Budapest. 1997
  21. Török Erika - Pap-Szigeti Róbert - Ailer Piroska - Palkovics László (2014): A Kecskeméti Főiskola duális képzésének monitoring vizsgálata a hallgatók visszajelzései alapján. A jövő járműve, 1-2, pp. 32-36.
  22. Varga Anita (2018): A duális képzés szerepének megítélése a 21. században: a minőségi munkaerő utánpótlás feltételrendszerének alakulása. Dunakavics - 2018. VI. évfolyam XII. szám pp. 17-28.
  23. Varga Anita (2019): A duális képzés és a társadalmi szféra közötti kommunikáció hatékonyságának fejlesztési lehetőségei az érintett hallgatók megítélésének tükrében. Dunakavics - 2019. VII. évfolyam IX. szám
  24. Zimányi Krisztina (2016): Duális képzés a gazdaságtudományi képzési területen, a BGE tapasztalatai. In: Fodorné Dr. Tóth Krisztina. Felsőoktatás, életen át tartó tanulás és az ENSZ fenntartható fejlesztési célok megvalósítása. Pécs: MELLEARN. pp. 97-105.
  25. A Felsőfokú Duális Képzés Fehér Könyve (2019). https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/felsooktatas/dualis_kepzes/Dualis_Kepzes_Feher_Konyve.pdf [Megtekintés: 2021.03.16]
  26. Fokozatváltás a felsőoktatásban.
  27. https://20152019.kormany.hu/download/c/9c/e0000/Fokozatvaltas_Felsooktatasban_HONLAPRA.PDF#!DocumentBrowse [Megtekintés: 2021.04.23]
  28. 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról [Megtekintés: 2021.03.16, 2021.11.15]