Évf. 6 szám 2 (2007)

Tanulmányok

Versenyelőnyök: elmélet és gyakorlat

Megjelent január 11, 2021
Szerző
Hoványi Gábor
Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
Megtekintés
Kulcsszavak
versenyelőny menedzsment innováció
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Hoványi, G. (2021). Versenyelőnyök: elmélet és gyakorlat. Competitio, 6(2), 51–70. https://doi.org/10.21845/comp/2007/2/3

A vállalat által kialakított versenyelőny alapvetően befolyásolja annak nyereségességét és piaci pozícióját. A cikk bemutatja, hogy az értékelésnek ezeken kívül számos más kritériuma is van, amelyet a menedzsmentnek figyelembe kell vennie a versenyelőnyök meghatározásánál, ilyenek például a forrásigény vagy a hálózati feltételek. A tanulmány kifejti, hogy a műszaki és gazdasági fejlődés felgyorsulása, a gazdasági folyamatok globalizálódása, valamint az interdependenciák hálózatának kialakulása következtében, milyen új versenyelőnytípusokkal kell számolnia a vállalatvezetésnek. A versenyelőnyök kiválasztásánal nagyon fontos szempont még, a versenyelőny sebezhetősége. Ezek után a cikk megkísérli a versenyelőny elmélet "törvényszerűségeinek" összefoglalását, majd pedig a versenyelőny - kiválaszásának legfontosabb menedzsment technikáira tér ki. Végezetül kiemeli, hogy a tárgyalt versenyelőnyök és ezek megszerzését segítő technikák sikerének kulcsa a vállalat csúcsvezetőjében rejlik, és a "csúcsvezető személyiségpiramisa" modellen keresztül bemutatja, hogy milyen követelményeknek kell megfelelnie egy vállalatvezetőnek.

Journal of Economic Literature (JEL) kód: O30, O32