Keresés



Speciális keresési beállítások mutatása Speciális keresési beállítások elrejtése
A csökkentett alkoholtartalmú és alkoholmentesített borok fogyasztói megítélése és perspektívái (Magyarországon)
Megjelent december 31, 2021
3-20

A nemzetközi borkínálatban az utóbbi időszakban lényeges változások következtek be és megnövekedett a csökkentett alkohol tartalmú és az alkoholmentesített borok mennyisége és az irántuk megnyilvánuló fogyasztói érdeklődés. Utóbbit a változó fogyasztói szokások ezen belül nem kis mértékben az egészségtudatossá...g fejlődése, az egészségesebb táplálkozás mind általánosabbá válása okozza. Jelen tanulmány röviden áttekinti az alkoholmentesített, illetve csökkent alkohol tartalmú borok iránti kereslet egyes jellemzőit, a fogyasztói megítéléseket, foglalkozik az alkoholnak az egészségre gyakorolt hatásaival. A hazai borfogyasztói magatartáskutatásokra alapozva vizsgálja a borivás elutasítása mögött meghúzódó okokat, a borfogyasztás és az alkoholizmus kapcsolatára vonatkozó fogyasztói véleményeket. A feltárt jelensége, és az azokat befolyásoló preferenciák és attitűdök egy, az alkoholmentesített és csökkent alkohol tartalmú borok hazai lehetőségeit vizsgáló kutatás megalapozását kívánják előkészíteni.

JEL-kód: Q13

Teljes absztrakt mutatása
205
181
Organic Production as a Key for Sustainable Development in Wine Industry in the Czech Republic
Megjelent július 8, 2016
37-46

The paper describes the environment sector of organic winery in the Czech Republic and finds opportunities for Czech winegrowers to sustain the industry and contribute to its future development. Organic viticulture has changed dramatically. Organically farmed vin...eyards formed 4.9% share of the total area of vineyards in the Czech Republic in 2011 and 6.1% in 2012. Czech organic wines have much to offer to consumers. They have received many prestigious awards at international competitions; however the foreknowledge of customers about such wines is very low as these are drunk mostly by regular consumers. That is why a change should be made. The popularity of organic wine is expected to grow mainly in the foreign markets. Although the Czech organic wines have already found their consumers, the need for additional marketing activities that will result in expansion of its portfolio of consumers, are required.

JEL codes: M1, M11, M 13, M14

Teljes absztrakt mutatása
23
35
1 - 2 a 2 tételből