Cikkek

Az ipar 4.0 transzformációs hatása a bormarketing és a borágazat folyamataira

Megjelent:
2023-12-31
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2023 Gyarmati Gábor, Prof. Dr. Szakály Zoltán

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Gyarmati, G., & Szakály, Z. (2023). Az ipar 4.0 transzformációs hatása a bormarketing és a borágazat folyamataira. Táplálkozásmarketing, 10(2), 55-64. https://doi.org/10.20494/TM/10/2/6
Absztrakt

Az ipar 4.0 – más iparágakhoz hasonló módon – a borágazatot is transzformálja. A szőlészettől kezdve a borászati eljárásokon át a bormarketing és bor értékesítés területéig mindenhol megjelentek és számos jó gyakorlattal bizonyítottan hatékonyan is működnek az ipar 4.0 technológiái. Kijelenthető, hogy előbb-utóbb minden komoly piaci résztvevő be fogja építeni üzleti stratégiájába az ipar 4.0 egyes megoldásait – ellenkező esetben nehezen behozható és menedzselhető versenyhátrányt fog elszenvedni. Jelen tanulmány összefoglalja az első három ipari forradalom folyamatát és főbb jellemzőit, majd részletesebben elemzi a negyedik ipari forradalom és az ipar 4.0 fogalmát, történéseit, az ipar 4.0 innovációiban rejlő fejlődési lehetőségeket, illetve egyes társadalmi veszélyeket is. Ezt követően szakirodalomkutatás eredményeként feltárt esettanulmányok, példák segítségével szemlélteti az ipar 4.0 és a borágazat - illetve ezen belül elsősorban a bormarketing - kapcsolódási pontjait.

JEL-kódok: O3, O4, M310, M370, Z310, Z330