Empirikus és értekező tanulmányok

TANÁROK HÁTRÁNYOS HELYZETBEN

Megjelent:
March 30, 2017
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2021 Oravecz Adrienn, Borsodi Csilla Noémi

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Oravecz, A., & Borsodi, C. N. (2017). TANÁROK HÁTRÁNYOS HELYZETBEN. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 3(1), 39-50. https://doi.org/10.18458/KB.2017.1.39
Absztrakt

   Ebben a tanulmányban a szerzők tágan értelmezik a hátrányos helyzetet. A tanulmány első része olyan tanárokkal és tanárjelöltekkel foglalkozik akik fogyatékosságuk miatt hátrányos helyzetűek. A kutatás során 8 strukturális interjú készült. Az interjúk kulcskérdése az volt, hogy az alanyok részesültek-e negatív diszkriminációban az oktatás és a munka világában. A tanulmány második része a szakiskolai tanárokkal foglalkozik. A pedagógiai siker értelmezése új nézőpontból lesz bemutatva, továbbá annak okait tárgyalja a szerző, hogy a hagyományos siker értelmezés miért nem illik a szakiskolai környezetbe.  Végül néhány a szakiskolában használt jó gyakorlat kerül bemutatásra.