Évf. 3 szám 1 (2017)
Empirikus és értekező tanulmányok

TANÁROK HÁTRÁNYOS HELYZETBEN

Megjelent március 30, 2017
Oravecz Adrienn
Eszterházy Károly Egyetem
Borsodi Csilla Noémi
Eszterházy Károly Egyetem
pdf (English)

APA

Oravecz, A., & Borsodi, C. N. (2017). TANÁROK HÁTRÁNYOS HELYZETBEN. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 3(1), 39–50. https://doi.org/10.18458/KB.2017.1.39

   Ebben a tanulmányban a szerzők tágan értelmezik a hátrányos helyzetet. A tanulmány első része olyan tanárokkal és tanárjelöltekkel foglalkozik akik fogyatékosságuk miatt hátrányos helyzetűek. A kutatás során 8 strukturális interjú készült. Az interjúk kulcskérdése az volt, hogy az alanyok részesültek-e negatív diszkriminációban az oktatás és a munka világában. A tanulmány második része a szakiskolai tanárokkal foglalkozik. A pedagógiai siker értelmezése új nézőpontból lesz bemutatva, továbbá annak okait tárgyalja a szerző, hogy a hagyományos siker értelmezés miért nem illik a szakiskolai környezetbe.  Végül néhány a szakiskolában használt jó gyakorlat kerül bemutatásra.