Folyóiratcikk
A Népegészségügyi termékdíj 2011-ben és 2012-ben
Megjelent:
2020-08-06
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Copyright (c) 2012 Szolnoki Főiskola
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
How To Cite
Kiválasztott formátum:
APA
Szőllősi, S., & Szűcs Róbert, S. (2020). A Népegészségügyi termékdíj 2011-ben és 2012-ben. Economica, 5(Különszám), 40-47. https://doi.org/10.47282/ECONOMICA/2012/5/Különszám/4481
Absztrakt
Az Egyesült Államok felnőtt lakosságának 64,5%-a, hozzávetőlegesen 119 millió fő számít túlsúlyosnak vagy elhízottnak. 17,5 millió elhízott fiatalkorú él az Európai Unióban. A túlsúlyosak vagy elhízottaknak az aránya Magyarországon is meghaladja a 60%-ot. Mindez az egészségügyi kiadások drasztikus emelkedését eredményezi. A probléma megoldásának egy lehetséges módja a „hamburgeradó” bevezetése, melyet Magyarország 2011-ben meg is tett. 2012-ben a tapasztalatokat figyelembe véve az adó mértéke emelkedett .