Folyóiratcikk
Az angolul tanuló magyar hallgatók pragmatikai hibái – egy empirikus kutatásról
Megjelent:
2020-08-06
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
pragmatikai kompetencia pragmatikai hiba magyar-angol kontrasztív elemzés feleletválasztós diskurzus kiegészítő teszt
Licenc
Copyright (c) 2014 Szolnoki Főiskola
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
How To Cite
Kiválasztott formátum:
APA
Csatlós, K. (2020). Az angolul tanuló magyar hallgatók pragmatikai hibái – egy empirikus kutatásról. Economica, 7(4), 13-24. https://doi.org/10.47282/ECONOMICA/2014/7/4/4357
Absztrakt
Tanulmányomban pontos definíciót igyekszem adni a pragmatikai kompetenciára és leírom a terminus kialakulását. Meghatározom a pragmatikai hiba fogalmát, megítélését, okait és típusait és felvázolom a magyar-angol kontrasztív kutatásokat. Majd felsorolom az angolul tanuló magyar diákok leggyakoribb pragmatikai ibáit. Ismertetem a 2014 októberében a Szolnoki Főiskola hallgatói körében végzett kérdőíves kutatásom eredményeit. Végül arra a kérdésre kerek választ, hogy lehet-e, kell-e tanítani a pragmatikai kompetenciát, és ha igen, mi célból.