Tanulmányok

A piacorientáció érvényesülése a kis és középvállalatok körében – egy klaszteranalízis eredményei

Megjelent:
2016-06-05
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Kontor, E., & Nyul, B. (2016). A piacorientáció érvényesülése a kis és középvállalatok körében – egy klaszteranalízis eredményei. Competitio, 15(1), 22-45. https://doi.org/10.21845/comp/2016/1/2
Absztrakt

A tanulmány célja megvizsgálni, hogy a magyar kis- és középvállalatok milyen mértékben adaptálják a piacorientációt (PO) és ez milyen hatással van a teljesítményükre. A vizsgálatok eredménye azt mutatja, hogy e cégkör jelentős része nem alkalmazza a piacorientációt. Az adaptálók körében a piacorientáció közvetlen hatása az objektív teljesítménymutatókon keresztül nem mutatható ki. Ugyanakkor közvetetten befolyásolja a hatékonyságot, melynek hatásai hosszú távon mutatkoznak meg. Az eredmények szerint a kis- és közepes vállalatok által adaptált piacorientáció mértéke szignifikáns szerepet játszik a tulajdonos-vezetők szubjektív teljesítményérzékelésében. Tehát a hatékony működés eredményeként kialakuló piaci konszolidáció is vezethet elégedettséghez.

Journal of Economic Literature (JEL) codes: L20, M31