Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • Optimizing the combustion processes of a small scale solid fuel-fired boiler
    358-369
    Megtekintések száma:
    133

    Over the last decade, the public has been paying increasing attention to reducing greenhouse gas and acid rain emissions and reducing particulate matter, which is extremely harmful to health and the environment. To improve air quality, the European Commission has achieved a range of measures to reduce air pollutant emissions in the transport, heat and electricity, industrial and agricultural sectors. In Hungary, the amount of gas and solid air pollutants from solid fuel combustion used by the public during the heating season represents a significant percentage of the total amount present in the atmosphere. In 2016, taking into the total emission, the 29% of CO2 emissions; 85% of CO emissions; 75% of the particulate matter emissions and 21% of the NOx emissions were derived from households. It follows that the improvement of air quality can also be achieved by controlling the emissions of solid fuel combustion plants. During our research we aimed to optimize the operation of a newly purchased TOTYA S18 boiler and a pilot pellet boiler. Operating the boilers in the correct mode minimizes air pollutant emissions, and the greater part of the heat generated is actually turns to heating the home, as with poor settings, a lot of heat leaves through the chimney. The data obtained during the tests can also be used to determine whether the boilers comply with the emission values set out in Commission Regulation (EU) 2015/1185.

  • Aktuális kihívások a közúti járművek CO2-kibocsátására vonatkozó szabályozások területén
    738-742
    Megtekintések száma:
    181

    Napjainkban a klímaváltozással szemben folytatott küzdelem részeként az üvegházhatású gázok kibocsátásával kapcsolatos szabályozások egyre nagyobb teret nyernek. Munkánk során a közúti járművek szén-dioxid-kibocsátására vonatkozó európai uniós szabályozásra fókuszálunk, különös tekintettel a célértékek változására. Áttekintjük továbbá a CO2 emisszió mérésére vonatkozó mérési metódusok terén bekövetkező változásokat, mint a szabályozások egyik lényeges alappontjait.

  • Zöldülő sporttermékelőállítás – Egyes sportszer- és sportruházat gyártó vállalatok környezetbarát törekvései
    45-61
    Megtekintések száma:
    132

    Napjainkban a fenntarthatóság kérdésköre kardinális probléma, világméretűvé nőtte ki magát. A fenntarthatóság kérdése egyaránt érinti a társadalmat, az egészséget, a gazdaságot és nagymértékben a környezetet is. A sportszektor környezettel lehatárolt kapcsolódási pontjait, a fenntarthatóság környezeti aspektusának vizsgálatát kutatások alapjainak tekintik, mellyel napjainkban egyre több nemzetközi tanulmány, szakirodalom foglalkozik. A sportszer- és sportruházat gyártó vállalatok magas számú, többszintű globális ellátási láncokon végbemenő termeléssel működnek. Folyamatosan igyekeznek kielégíteni a fogyasztók hirtelen igényváltozásait, melynek eredményeképpen magas nyersanyag- és erőforrásigény, hulladék- és üvegházhatású gázok kibocsátása és vízfelhasználás is társul, melyek részei a legkárosabb környezeti hatásoknak.

    A tanulmány célja, hogy bemutassa a Nike, az Adidas és az Under Armour multinacionális sportszer-és sportruházat gyártó vállalatok alapanyag felhasználására, hulladékgazdálkodására, vízhasználatuk minimalizálására, valamint a szénlábnyomuk csökkentésére irányuló környezetvédelmi intézkedéseit, melyeket üzleti stratégiájuk során igyekeznek egyre nagyobb arányban alkalmazni.

  • Combustors with Low Emission Levels for Aero Gas Turbine Engines
    503-514
    Megtekintések száma:
    358

    The aircrafts are responsible for emitting several types of pollutants, especially the pollutants in the form of NOX, CO2, CO, UHC, SOX and Particulate Matter PM (smoke/soot). The impact of aviation emissions on the global is well known, where these emissions modify the chemical and microphysical properties of the atmosphere resulting in changes of earth’s climate system, which can ultimate in critical changes in our planet fragile ecosystem, also the pollutants produced by aircraft engines cause many health problems. This is why the International Civil Aviation Organisation (ICAO) is seriously seeking to control the emission levels by issuing new standards during the successive meetings of the Committee on Aviation Environmental Protection CAEP (CAEP/01 in 1986, CAEP/2, CAEP/4, CAEP/6, CAEP/8, etc). The new regulations include more stringent standards aimed to reduce emission levels, this led to increased interest in low emission technologies. In this paper, a comprehensive review of low emissions combustion technologies for modern aero gas turbines is represented. The current low emission technologies include the high Technologies Readiness Level (TRL) including RQL, TAPS, DAC and LDI. Also, there are advanced technologies at lower TRL including LPP, ASC and VGC.

  • Sustainable Energy in Aviation with Reverse FMEA Analyses
    29-40
    Megtekintések száma:
    67

    This research aims to identify and evaluate the key challenges and obstacles hindering the adoption of sustainable energy in the aviation industry. The outcomes and insights derived from this research will be synthesized to provide a comprehensive overview of the opportunities and suggestions for the adoption of sustainable energy in the aviation industry. The objective of this study is to help the aviation industry’s shift toward more sustainable energy sources in order to reduce its environmental footprint and mitigate the effects of climate change. 

Adatbázis logók