Tanulmányok – Kitekintő

A szimulációk alkalmazásának lehetőségei a szociális munka oktatásában és gyakorlatában

Megjelent:
2024-12-23
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2024 Párbeszéd: Szociális munka folyóirat

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Tóth, A. P., & R. Fedor, A. (2024). A szimulációk alkalmazásának lehetőségei a szociális munka oktatásában és gyakorlatában. Párbeszéd: Szociális Munka folyóirat, 11(2). https://doi.org/10.29376/
Absztrakt

A szociális munkás oktatásában, a szakemberek továbbképzésében, valamint a szociális munka gyakorlati eszközeként is alkalmazhatók a szimulációs technikák. A nemzetközi tapasztalatok szerint a szociális munka szimulációkban való részvétellel a hallgatók több gyakorlatot szerezhetnek, fejleszthetik készségeiket, visszajelzést kaphatnak, és magabiztosakká és kompetenssé válhatnak, még mielőtt elkezdenének szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek (SUNARICH és ROWAN, 2017). A szimuláció típusai az egyszerű szimulációk, a sztenderdizált kliensek, a nagyszabású, több résztvevős szituációk, például szegénység vagy reintegrációs szimulációk, számítógépes programok és a virtuális valóság használatával végzett szimulációk, de ide sorolhatjuk a szimulációs társasjátékokat vagy interaktív színházi előadásokat is. A tanulmányban számos példát és jó gyakorlatot mutatunk be, és megvizsgáljuk a szimulációk alkalmazásának lehetséges előnyeit.