Módszertani tanulmányok

A kisegítő-iskola kezdő lépései a XIX-XX. század fordulóján Magyarországon

Megjelent:
2024-03-30
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2024 Dr. Pornói Imre

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
A kisegítő-iskola kezdő lépései a XIX-XX. század fordulóján Magyarországon. (2024). Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 10(1), 111-118. https://doi.org/10.18458/KB.2024.1.111
Absztrakt

A 19. század végi közoktatási törekvések közül kiemelkedett a népiskolai tankötelezettség. Jelentős számban voltak olyan tanköteles gyerekek, akiknek testi-lelki állapota nem tette lehetővé, hogy népiskolába járjanak. Számukra nemzetközi szinten is keresték azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével a társadalom hasznos tagjaivá válhatnak. Ezt a fogyatékos gyermekek kisegítő iskolája biztosította. A század-fordulón ennek szükségessége nemcsak a szakemberek, hanem a kormány számára is világossá vált. A századelő pedagógiai sajtója is foglalkozott e tanulók felvételi lehetőségeivel, tanítóik képzésével, tanításuk módszertanával, jövőbeni elhelyezkedési lehetőségeikkel.