Tudományos

A meggyőzés pozitív útjai időskorban

Megjelent:
December 22, 2022
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2022 Magyar Gerontológia

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Hujber-Mitru, S., & Balázs, K. (2022). A meggyőzés pozitív útjai időskorban. Magyar Gerontológia, 14(Kulonszam), 83-85. https://doi.org/10.47225/mg/14/Kulonszam/12180
Absztrakt

A társas helyzetek egy részében meggyőzési kísérletek zajlanak. A meggyőzés olyan kommunikációs tevékenység, amelynek célja egy másik személy attitűdjének, véleményének, viszonyulásának kialakítása vagy megváltoztatása egy helyzettel, tárggyal vagy személlyel kapcsolatban, annak érdekében, hogy az a másik fél viselkedését befolyásolja (Chaiken, Wood és Eagly, 1996). A meggyőzés sikeressége számos tényezőtől függ, például attól, hogy az üzenet a viselkedésre ható számos tényező közül melyikre próbál hatni; milyen kommunikációs eszközök, stratégiák kerülnek alkalmazásra; illetve a meggyőző közlés befogadójának sajátosságai is lényegesek: például érintettsége, motivációi, információfeldolgozási sajátosságai.