Évf. 14 (2022): Konferencia Különszám

Tudományos

A digitális pedagógia társadalmi kiegyenlítő szerepe

Megjelent december 22, 2022
Szerző
Beck-Zaja Mónika
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola
Megtekintés
Kulcsszavak
digitális pedagógia digitális világ időskor digitalizáció IKT eszközök
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Beck-Zaja, M. (2022). A digitális pedagógia társadalmi kiegyenlítő szerepe. Magyar Gerontológia, 14(Kulonszam), 63–65. https://doi.org/10.47225/mg/14/Kulonszam/12174
Licenc

Copyright (c) 2022 Magyar Gerontológia

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Vitathatatlan tény, hogy a világháló 1990-es megjelenése (ekkortól beszélhetünk a  globális és nyílt információ-hozzáférés valódi elterjedéséről), és az IKT eszközök elterjedése elemi és visszafordíthatatlan változásokat hoztak a tanítás és a tanulás világában is (Szűts 2020/b). Az alfa generáció számára természetes a digitális világgal való kapcsolat, de a „digitális bevándorlóknak” már nincs ilyen könnyű dolguk. A digitális pedagógia terminus használata mindennapossá vált a járványhelyzet kialakulásával, bár elméleti hátterét kevesen ismerték. A digitális pedagógia önmagában nem létező jelenség; folyamatosan, újra meg újra (de)konstruáljuk az informatika, az információs társadalom, a digitális kultúra és gazdaság, de legfőbbképp az internetes kommunikáció és média, illetve a pedagógia egymással számos ponton összefonódó elemeiből.