Articles

Examining the effectiveness of online marketing tools among anglers

Published:
2024-03-20
Author
View
Keywords
How To Cite
Selected Style: APA
Váradi, N. (2024). Examining the effectiveness of online marketing tools among anglers. Economica, 14(3-4), 68-82. https://doi.org/10.47282/economica/2023/14/3-4/11391
Abstract

The use of online marketing tools has now become essential for businesses operating in the commercial sector. In order for businesses to increase their sales volume and brand value of their company, they need a continuous online presence while keeping up with current trends. High-quality, unique content captures the attention of consumers, who later become regular followers of the business not only online, but their personal presence can also be strengthened in physical stores. Using questionnaire research, I assessed the effectiveness of online marketing tools among anglers.

References
  1. Bauer A.–Horváth D. (2021): Marketingkommunikáció – Stratégia, új média, fogyasztói részvétel. Akadémia Kiadó Zrt, Budapest, 436 p. ISBN: 978-963-059-342-7
  2. Bércziné Dr. Juhos J. (2006): Marketing a XXI. században. Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft, Budapest, 295 p. ISBN: 963-637-224-1
  3. Brunson R. (2017): Online marketing mesterfogások – Titkos eszköztár online vállalkozásod fejlesztéséhez. Marketing Amazing Kft, Budapest, 311 p. ISBN: 978-615-000-063-3
  4. Chaffey D. – Chadwick F.E. (2019): Digital marketing. Pearson Education Limited, Harlow, 93 p. ISBN: 963-333-043-2
  5. Domán Sz.–Tamus A.–Totth G. (2009): Marketing alapok – Gyakorló feladatokkal. Saldo Zrt, Debrecen, 410 p. ISBN: 978-963-638-319-0
  6. Eszes I. (2011): Digitális gazdaság – Az e-kereskedelem marketinges szemmel. Nemzeti Tankönyvkiadó Rt, Budapest, 376 p. ISBN: 978-963-197-139-2
  7. Keller K. L.–Kotler P. (2016): Marketingmenedzsment. Akadémia Kiadó Zrt, Budapest, 986 p. ISBN: 978-963-058-345-9
  8. Kotler P. (2004): Marketing menedzsment. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft, Budapest, 875 p. ISBN: 963-224-661-6
  9. Levinson J.C. (2005): A gerillamarketing – Az üzleti siker kézikönyve. Haszon Lapkiadó Kft, Budapest, 222 p. ISBN: 978-963-219-088-4
  10. Rekettye G.–Tóth T.–Malota E. (2015): Nemzetközi Marketing. Akadémia Kiadó Zrt, Budapest, 468 p. ISBN: 978-963-059-623-7
  11. Forbes (2020): What Is Influencer Marketing And Where Is It Headed?
  12. https://www.forbes.com/sites/quora/2020/01/22/what-is-influencer-marketing-and-where-is-it-headed/?sh=3aaf360b43ed
  13. Harker L. (2019): Online Vs. Offline Brand Marketing – Which Is Best for You?
  14. https://latana.com/post/online-vs-offline-brand-marketing/
  15. Keenan M. (2021): How to find and work with Instagram Influencers in 2021
  16. https://www.shopify.com/blog/instagram-influencer-marketing
  17. Máté B. (2020): Mi is az online marketing és hogyan működik?
  18. https://matebalazs.hu/mi-az-az-online-marketing.html
  19. Mansoor H. (2019): Why Is Marketing Important? 9 Reasos Why You Really Do Need It
  20. https://www.business2community.com/marketing/why-is-marketing-important-9-reasons-why-you-really-do-need-it-02186221