Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • A támogató rendszerek szegregátumokban élő lakosságra gyakorolt hatása
    131-141
    Megtekintések száma:
    119

    A Nyíregyháza Megyei Jogú Város és a Debreceni
    Egyetem Egészségügyi Kara együttműködésében megvalósuló
    “Nyíregyháza Város Életminősége” kutatássorozat
    lehetőséget nyújt a lakosság életminőségének vizsgálatára. A
    kutatás során az életminőség egyes elemeinek vizsgálatán túl
    elemezni tudtuk a szociális ellátások igénybevételének gyakorlatát,
    célzottságát, hatásosságát. Annak ellenére, hogy a
    helyi szociális ellátások és támogatások rendszere megőrizte
    stabilitását, a legújabb eredmények csökkenő igénybevételi
    rátákat mutattak. Ebben a tanulmányban megvizsgáljuk a
    fenti folyamatok főbb okait a mintába került lakosság szociális,
    gazdasági jellemzőinek elemzésével, valamint a segélyezéssel
    kapcsolatos attitűdök változása tükrében.

  • The possible contexts of inclusion and special educational needs in the light of an international research
    112-132
    Megtekintések száma:
    154

    The relationship between school integration and special educational needs (hereinafter: SEN) is analyzed in the framework of an international resarch in this study. In the theoretical part the process of segregation, integration and inclusion is introduced, and also the use of the concepts is dicussed. The integration in the school system means the approach and practice against segregated education of students with disabilities with the aim to eliminate segregated education. SEN is not a diagnostic but an educational concept, and the its special pedagogy and legal term do not coincide. The research was extended to Ukrainian (the Transcarparthian n=280), Polish (n=271) and Hungarian students (n=552). The results show that school inclusion and social support are increased by school success. Success can increase the self-esteem of students with learning problems, which co-occures with the subjective perception of increasing social support and decreasing exclusion.