Évf. 10 szám 28 (2019)
Cikkek

Autizmusban érintett tanulók körében alkalmazható anti-bullying megközelítés egy szakirodalmi áttekintés tükrében

Megjelent szeptember 13, 2019
Kamilla Marjai
Eötvös Loránd University
Megtekintés:
PDF
Hogyan kell idézni

APA

Marjai, K. (2019). Autizmusban érintett tanulók körében alkalmazható anti-bullying megközelítés egy szakirodalmi áttekintés tükrében. Acta Medicinae Et Sociologica, 10(28), 95-108. https://doi.org/10.19055/ams.2019.10/28/7

Absztrakt

A bullying jelenségének tudományos feltérképezése közel öt évtizedes múltra tekint vissza, ezzel párhuzamosan került sor a prevenciós és intervenciós gyakorlatok kialakítására. A fogyatékossággal élő tanulók - ezen belül az autizmusban érintett gyermekek és serdülők - célcsoportként való meghatározására némi késéssel került sor az érintett tudományos és gyakorlati területen. Miközben továbbra is hiátust jelent a célirányos programok kialakítása, valószínűsíthető, hogy a diagnózistól és az azonosított rizikófaktoroktól nem függetleníthető a prevenció-intervenció eszközválasztása és célmeghatározása.