Search
Search Results
-
Tapolcai szervezetek és szakembereik fejlődési lehetőségei az interprofesszionális kooperációban
Views:425In the period between 2018 and 2020, two organizations in the city of Tapolca also launched programs aimed at the prevention of mental health and prevention of addictions. In the present study, the focus is on the collaborations that have taken place on the programs and on the motivation of the professionals in terms of getting involved in the programs. The basic question is what effect the established collaborations will have on social professionals and the services they provide in the future. The evaluation of the results has shown that responding to the social problems present is important for all sectors and can be described as a common issue. In the new techniques learned by the applications, professionals see an opportunity for treatment, which can also be the basis for working together. Thus, it can be said that interprofessional cooperation is present in the city, which is a strong basis for building interdisciplinary professionalism. However, the social and educational fields were basically involved in the programs, so we cannot yet talk about fully promoting interdisciplinary cooperation at the city level.
-
Az együttműködés a szociális munka egyik kulcsa és eszköze
Views:1397Starting out from the relevant international and Hungarian literature and current Hungarian social work practice this study examines the different aspects of cooperation. The reasoning for cooperation one of the main part of professional helping activity follows in context of the ideas and international definition of social work. The key elements viewed in a system represent the areas of interaction with so-called inter-model and cooperation is demonstrated as a key-competence for social worker. The qualitative aspects of cooperation are discussed: such as its dynamics, learn ability, map for development, community and interprofessional characters and finally the difficulties that may hinder cooperation.
-
Szakmaközi együttműködés a szociális szolgáltatásokban - gyakorlat és kutatás összefüggéseiben
Views:725A tanulmány a hazai tudományos és szakmai életben hiányt pótló módon arra keresi a választ, hogy a szociális (illetve egészségügyi) szakemberek miként vélekednek a szakmaközi (interprofesszionális) együttműködés lényegéről, valóságáról, milyen tevékenységeket tekintenek annak, vagyis milyen lehetőségeit használják a gyakorlatban, milyen módokon végzik ezeket a tevékenységeket, és milyen mérhető eredményei vannak ezeknek a tevékenységeknek. A különböző módszerekkel és több szinten felvett interjúk lehetőséget adtak arra, hogy az együttműködésekről való szakmai gondolkodást mélyebb összefüggésekbe ágyazzuk, a jelen helyzetből okulva pedig jövőirányú fejlesztési lehetőségeket is vázoljunk.
-
Az interprofesszionális (szociális) munka nemzetközi repertóriuma
Views:101Az összeállításban az 1988−2014 között a témában angol nyelven kiadott/megjelent könyvek, cikkek, írások, tanulmányok, kiadványok szerepelnek.
-
Eszközfejlesztési kísérlet az iskolai bántalmazás megelőzésére
Views:730Everyone has probably encountered school abuse in their life, if nothing else as a spectator. These abuses may cause huge damages in a small child and having an effect on their socialization and psychological health, not only in their childhood, yet later, moreover in many cases they lead to suicide. Despite all of this, unfortunately, there are few well-elaborated methods and devices to prevent bullying, and they are not generally known in education either.
These thoughts had an inspiring effect when, within the framework of interprofessional project work, the sensitizing box as a tool, aimed at preventing school violence, and the related methodological proposal was created. The purpose of the tool is to integrate pedagogical and social work knowledge and offer teachers and social workers an effective opportunity to raise the topic and deal with the problem. The methodology uses the principles of experiential learning and prevention, adapting to the frameworks that are given to teachers and kindergarten and school social workers who appear in a school and encounter violence.
The study presents the process of the development work, there commendation for the use of the tool and the results of testing with groups of children.
-
A szakmai kultúra és az intézményi kultúra, valamint az intézményi és társadalmi környezet szerepe a szociális munkában
Views:346A szerző tanulmányában, egy rendszerszemléletű megközelítésben áttekintést nyújt a hazai szociális munka helyzetéről, elemezve a szakmai és intézményi kultúra, valamint az intézményi és társadalmi környezet szerepét ennek alakulásában.
Elemzésében kiemeli, hogy a képzések során formálódó szakmai kultúra és a szociális ellátórendszer mindennapi gyakorlatát meghatározó intézményi kultúra között gyakran jelentős távolság tapasztalható. Ennek okait elemezve kiemeli a képzések elszakadását a gyakorlatot képviselő intézményektől, valamint a szociális munkának mint professziónak bizonytalan megítélését és elégtelen szakmai érdekérvényesítését. Ez különösen megnehezíti az intézményközi együttműködést és egy korszerű interprofesszionális gyakorlat kialakítását. Fontosnak tartja a szociális szakma társadalmi megítélésének és elfogadásának erősítését és a szociális munka szakmai pozícióinak védelmét. A tanulmány végén kísérletet tesz arra, hogy ajánlásokat fogalmazzon meg a szociális munka hazai helyzetét javító teendőkről. -
Az interprofesszionális együttműködés gyakorlati lehetőségei cukorbetegséggel élő gyermekek családjainak komplex támogatásában
Views:189A munkát a győri Széchenyi István Egyetem közösségi és civil tanulmányok mesterképzés hallgatójaként kezdtem el, és diplomadolgozatban összegeztem. Egy hosszú évekre tervezett tevékenység kezdeti szakaszában járok, de a folyamat első eredményei biztatóak. Személyes érintettségem okán, korábbi, más tartós betegséggel összefüggő gyakorlati tapasztalataimat felhasználva szerettem volna létrehozni egy elsősorban pszichés támogatást nyújtó programot olyan családok számára, akiknek gyermeke cukorbetegséggel él. Mivel támogatáson alapuló programszerű működésben gondolkodtam, a mentorprogram kifejezést kezdtem használni – így jelen tanulmányban is így hivatkozom rá. Munkámat azzal a céllal kezdtem el, hogy létrejöjjön egy komplex módszer, valamint alakuljon a program köré szerveződő segítő közösség, amely (jelenleg alapítás alatt álló) szervezeti keretek között, folyamatosan működik, fejlődik, és reményeim szerint országos hálózattá válik. A mentorprogram megvalósítása során jellemzően az 1-es típusú cukorbetegséggel élő gyermekek családjaira koncentrálok.