Évf. 2 szám 2 (2016)
Empirikus és értekező tanulmányok
9–10 ÉS 11–12 ÉVES TANULÓK VISZONYULÁSA KÖZMONDÁSAINKHOZ, SZÓLÁSAINKHOZ, SZÓLÁSHASONLATAINKHOZ
Megjelent
június 30, 2016
Megtekintés
Kulcsszavak
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
H. Tóth, I. (2016). 9–10 ÉS 11–12 ÉVES TANULÓK VISZONYULÁSA KÖZMONDÁSAINKHOZ, SZÓLÁSAINKHOZ, SZÓLÁSHASONLATAINKHOZ. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 2(2), 23–39. https://doi.org/10.18458/KB.2016.2.23
Licenc
Copyright (c) 2016 2016

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Absztrakt
E tanulmány központi kérdése, hogy a 9-12 éves tanulók képesek-e megérteni a rövid közmondások és a hosszabb szövegek közötti kapcsolatot. Minta: 415 (9-12 éves) tanuló. Módszer: tanmesék/mondák olvasása és helyes proverbiumok kapcsolása (választása) a mesék/legendák tartalmához. Eredmények: a tanulók kritikus tömegének alacsony a teljesítménye. Nem értik a kapcsolatot a rövid proverbiumok és a hosszabb mesék/legendák között.