Évf. 8 szám 3 (2022)

Módszertani tanulmányok

A PÁLYAORIENTÁCIÓ BEÉPÍTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBE

Megjelent szeptember 30, 2022
Szerző
Olteanu Lucián Líviusz
Gál Ferenc Egyetem (Magyarország)
Megtekintés
Kulcsszavak
pályaorientáció pályaválasztási nehézségek pályaválasztás pedagógusképzés
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Olteanu, L. L. (2022). A PÁLYAORIENTÁCIÓ BEÉPÍTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBE. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 8(3), 135–140. https://doi.org/10.18458/KB.2022.3.135
Licenc

Copyright (c) 2022 Dr. Olteanu Lucián Líviusz

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

A pályaorientációt támogató szakemberrel szemben számos komplex szakmai elvárást megfogalmaz a társadalom és a szakma egyaránt. Egyrészt, fontos, hogy a pályaorientációs szakember interdiszciplináris szemlélettel rendelkezzen, másrészt birtokolja a feladat elvégzéséhez szükséges megfelelő szociális kompetenciákat. Jelen tanulmányban a megfelelő kompetenciák kialakulását elősegítő pályaorientációs pedagógus továbbképzések, és a pedagógus alapképzésben működő pályaorientációs lehetőségek bemutatására törekszünk. Az iskolai pályaedukáció hatékony működtetése csak akkor lehet sikeres, ha ez a tevékenység integrálódik a mindennapi pedagógusi feladatok rendszerébe, ezért fontos, hogy a pedagógusok ismerjék azokat a lehetőségeket és képzési formákat, ahol a pályaorientáció kerül előtérbe.