Basco, R., Calabró, A. and Campopianoc, G. (2019): Transgenerational entrepreneurship around the world: Implications for family business research and practice. Journal of Family Business Strategy
https://doi.org/10.1016/j.jfbs.2018.03.004
Berrone, P., Cruz, C.and Gómez-Mejía, L. R. (2012): Socioemotional wealth in family firms: theoretical dimensions, assessment approaches, and agenda for future research. Family Business Review, 25(3), 258–279.
https://doi.org/10.1177/0894486511435355
Csákné Filep, J. (2012) Family Businesses – Focusing on Succession. Doctoral Dissertation. Corvinus University of Budapest, Budapest.
Csákné Filep, J. and Karmazin, Gy. (2016): Financial characteristics of family businesses and financial aspects of succession, Budapest Management Review, Vol. XLVII, No. 11, pp. 46-58.
https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2016.11.06
Damodaran, Aswath (2006): Investment valuation (Hungarian Edition). Panem Kiadó, Budapest, 1066.
Davis, P. S. – Harveston, P. D. (2001): The phenomenon of substantive conflict in the family firm: a cross generational study, Journal of Small Business Management, 39[1], 14-30.
Denzin, N.K., Lincoln Y. S. (2011): The SAGE Handbook of Qualitative Research, Sage Publications, Thousand Oaks, California, p.98-115.
Drótos, G., Wieszt, A., Meretei, B., Vajda, É., 2019. Családi vállalkozások Magyarországon – Kutatási jelentés a 2017–18-as magyar családi vállalkozási felmérésről (Kutatási jelentés). Corvinus – Center of Family Business.
Habbershon, T. G., Nordqvist, M., and Zellweger, T. M. (2010). Transgenerational entrepreneurship. In M. Nordqvist, & T. M. Zellweger (Eds.). Transgenerational Entrepreneurship. Exploring growth and performance in family firms across generations (pp. 1–38). UK: Edward Elgar Publishing.
Kása, R., Radácsi, L. & Csákné Filep, J. (2019) Családi vállalkozások definíciós operacionalizálása és hazai arányuk becslése a kkv-szektoron belül. Statisztikai Szemle, 97 (2):146-174
https://doi.org/10.20311/stat2019.2.hu0146
Kása R., Radácsi L., Bakai A., Balogh P. (2017): „Családi vállalkozások Magyarországon” kutatási program. Műhelytanulmány a feltáró kérdőíves kutatásról. BGE Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ.
KPMG (2015): Family Business Succession. Managing the All-Important Family Component.
Kucséber, L. (2017): A cégfelvásárlások a tulajdonosi érték generálói vagy rombolói? A magyarországi ügyletek pénzügyi vizsgálata. Doctoral dissertation. Széchenyi István Egyetem. Győr.
https://doi.org/10.15477/SZE.RGDI.2018.003
Leach, P.(2009): Family Businesses: The Essentials Paperback. Profile Books.
Makó, Cs. – Csizmadia, P. – Heidrich, B. (2016): Succession in the family business: need to transfer the socio-emotional wealth (SEW). Budapest Management Review. Vol. XLVII. No. 11., pp.16-28.
https://doi.org/10.20311/stat2019.1.hu0005
Mosolygó-Kiss, Á. – Heidrich, B. – Chandler, N. (2019) Ready or not here I come! A study of the knowledge element of human capital in family business to gauge successors’ readiness for intrafamily takeover (manuscript)
Mosolygó-Kiss, Á. – Szennay, Á. (2019b): Családi vállalatok utódlása. Utódlási stratégia váratlan utódlási helyzetben. Oázis Kertészet esettanulmány, p. 11, Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Kar. Budapest.
Németh, K. (2017): Családi vállalkozások teljesítményének endogén tényezői. Doctoral dissertation. Széchenyi István Egyetem. Győr.
Accessed: 02.01.2020.
PWC Global Family Business Survey (2016): The ’missing middle’: Bridging the strategy gap in family firms. Forrás: www.pwc.com/fambizsurvey2016 Accessed: 08.17.2019.
Rechnitzer,J. (1998): A privatizáció regionális összefüggései. Kulturtrade Publisher, Budapest
Varamäki, E.T. Pihkala and V. Routamaa (2003), ‘Knowledge transfer in small family businesses’, paper presented during the 2003 FBN in: Handbook of Research on Family Business
Wang, Y., Poutziouris, P. (2010): Entrepreneurial risk taking: empirical evidence from UK family firms. International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research. Emerald Group Publishing. 16:5, p. 370-388
https://doi.org/10.1108/1355255101107184139.
Ward, J. (2004). Perpetuating the family business: 50 lessons learned from long lasting, successful families in business. New York: Palgrave Macmillan.
Wieszt, A. , Martos, T., Sallay, V., Varga, Sz., Vékés, P. (2021): Magyar családi vállalatok utódlása. Kutatási jelentés. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest.