Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • Turisztikai ellátási láncok összehasonlítása belföldi és külföldi utazások esetében
    Megtekintések száma:
    347

    Az utazni vágyók minden igényét a lehető legmagasabb színvonalon kívánja kiszolgálni az utazásszervező tevékenység. Az utazások tervezéséhez és szervezéséhez kapcsolódó élmények szinte ugyanolyan fontosak, mint maga a nyaralás vagy kirándulás. Tanulmányomban összehasonlítom a belföldi és a külföldi utazások jellemzőit a fogyasztók válaszai alapján. A következő szempontok szerint történt az elemzés: utazások szervezése, az előkészületekre szánt idő, a foglalás menete, a kijelölt úticélba való eljutás, a szálláshely kiválasztása vagy az időtartama. Ugyanakkor a turisztikai szolgáltatókkal válik teljessé a lánc, akiknek együttműködése kulcsfontosságú az utazók igényeinek kielégítése tekintetében, mindannyiuk közös érdeke, hogy elégedett legyen a vendég amikor hazatér utazásáról.

  • A Literature Review: Artificial Intelligence Impact on the Recruitment Process
    108-119
    Megtekintések száma:
    20579

    This paper aim is to review the implementation of artificial intelligence (AI) in the Human Resources Management (HRM) recruitment processes. A systematic review was adopted in which academic papers, magazine articles as well as high rated websites with related fields were checked. The findings of this study should contribute to the general understanding of the impact of AI on the HRM recruitment process. It was impossible to track and cover all topics related to the subject. However, the research methodology used seems to be reasonable and acceptable as it covers a good number of articles which are related to the core subject area. The results and findings were almost clear that using AI is advantages in the area of recruitment as technology can serve best in this area. Moreover, time, efforts, and boring daily tasks are transformed to be computerized which makes a good space for humans to focus on more important subjects related to boosting performance and development. Acquiring automation and cognitive insights as well as cognitive engagement in the recruitment process would make it possible for systems to work similarly to the human brain in terms of data analysis and the ability to build an effective systematic engagement to process the data in an unbiased, efficient and fast way.

  • Composition basics and analysis of visual language of the product
    381-385
    Megtekintések száma:
    164

    The analysis of the visual language of the product demands deeper analysis of the user’s profile and built behavioral patterns. There is an existing group of factors that have relatively constant nature - gender differentiation, age differentiation, belongingness to specific group – social status, place in hierarchy, race, religion, people with special needs, etc. The analysis of the visual language of the product can be done by analyzing the basic arsenal of the composition - the means of composing form shaping: scale –related to the correct size of the products and their components; proportions –associated with organizing the form plastical and visual order of the whole and its parts; contrast - related to the shape of the product, semantical or bounded to past experience; color –bounded to both formal characteristics and plasticity, as well as to contrast and its meaningful designation; plastic of the form - linked to the proportions and scale, which determines not only the structural and formal characteristics of the products, but also the meaningful reading of the forms. The analysis of the individual composite devices is demonstrated by Ingo Maurer’s lighting fixtures.

  • Önkéntesség a sportban
    217-230
    Megtekintések száma:
    718

    Kutatásunk tárgyát a sportönkéntesség és annak motivációs hátterének vizsgálata jelentette. Célunk volt, hogy megvizsgáljuk a fiatal felnőttek önkéntes tapasztalatait az önkéntesség területén. Célunk volt továbbá elemezni, hogy milyen területeket választanak a sportban leginkább az önkéntes munkavégzésre és mi motiválja a sport területén őket erre. A kérdőíves kutatásunk alapját az önkéntesség „4 W” (who, what, where, why) koncepciója jelentette, azaz a kérdőívet úgy állítottuk össze, hogy ezekre a kérdésekre választ kapjunk a sportönkéntesség vonatkozásában. Összesen 371 fiatal felnőtt (átlagéletkor= 23,93, sd=9,93) által kitöltött kérdőív adatait elemeztük SPSS statisztikai szoftver segítségével, ahol számítottunk alapstatisztikát (átlag, szórás, medián, módusz), az összefüggések vizsgálatára Chi2 próbát használtunk. A válaszadók több, mint 75%-a dolgozott már önkéntesként. Az önkéntes munka egyik legnépszerűbb területe a sport volt. A legfrekventáltabb önkéntességi terület a fiatalok körében az iskolai és diák valamint az egyetemi sport volt, mely után a versenysport, illetve a szabadidősport területe bizonyult a legnépszerűbbnek. A fiatal önkéntes munkavégzők motivációjában „a jó hangulat”, a „szeretem a sportot”, a „csapatmunka”, a „munkatapasztalat”, a „tanulás és képességfejlesztés” és a „karrierperspektíva” állt. Az önkéntes munkavégzésben a sportesemények és sportclubok területén a szervezési, marketing és kommunikációs területek voltak a legnépszerűbbek, ahol már a válaszadóknak tapasztalatai voltak. Jelentős eltérést tapasztaltunk abban, hogy a sporteseményeken való önkéntes munkavégzés területeiben a szervezés, marketing terültén a magyarok 61%-a dolgozott, a más országok válaszadói csupán 34,2%-a (p<0,05). A kommunikáció területén a más országok válaszadóinak magasabb értékét (45,7%), tapasztaltuk a magyarokkal (33,7%) szemben (p<0,05).

  • A vezetés és szervezés kapcsolata a minőségmenedzsmenttel: szisztematikus irodalom elemzés
    48-62
    Megtekintések száma:
    386

    Jelen publikáció a minőségmenedzsment és a vezetés és szervezés szoros kapcsolatát hivatott vizsgálni, kiemelve a szervezeti hatékonyság növelésének lehetőségeit mind ipari és nem ipari környezetben egyaránt. A szisztematikus irodalmi áttekintés során a vezetés, a hozzá szorosan kapcsolódó szervezeti kultúra és a minőségmenedzsment szerepét vizsgáltuk. A publikáció ismertetni kívánja, hogy a minőségügyi rendszerek és keretrendszerek, úgy, mint például az ISO és az EFQM modell miképp támogatják a stratégiai tervezést és a fenntarthatóságot, irányt mutatva ezáltal a modern szervezetek számára. A kutatás hangsúlyozza a digitális transzformáció és a tudásmenedzsment fontosságát, valamint megfogalmaztuk azon jövőbeli kutatási célokat, amelyek előremozdíthatják a szervezetek produktivitását.

  • Additív gyártástechnológia alkalmazása szélcsatornás szimulációkhoz
    62-71
    Megtekintések száma:
    241

    Napjaink gazdasági szemlélete megköveteli többek között a reoülőgép üzemeltetőktől is, hogy egyre inkább a karbosemlegesség felé szervezzék át működésüket különböző innovatív technológiák bevezetésével.

    Jelen tanulmány célja, hogy mely innovatív formájának köszönhetően hozzájárul a repülőgépek üzemanyagfogyasztásának, ezáltal a légszennyezés lecsökkentéséhez.