Management Sciences

Construction of Tourism Supply Chains Based on Consumer and Service Provider Responses

Published:
2022-04-08
Author
View
Keywords
License

Copyright (c) 2022 Viktória Hadházi

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Selected Style: APA
Hadházi, V. (2022). Construction of Tourism Supply Chains Based on Consumer and Service Provider Responses. International Journal of Engineering and Management Sciences, 7(1). https://doi.org/10.21791/IJEMS.2022.1.8.
Received 2021-08-28
Accepted 2022-03-24
Published 2022-04-08
Abstract

The tour operator wants to satisfy all the needs of those who want to travel at the highest possible level. Experiences related to planning and organizing trips are almost as important as the vacation or excursion itself. My study compares the characteristics of domestic and foreign trips based on the consumers responses. The comparison was done by the following points: time for preparations, the reservation process, getting to the selected destination, the hotel selection, or the duration of the journey. At the same time, the chain is completed with tourism service providers, whose cooperation is key to meet the needs of travellers, all in the common interest of the guest being satisfied when they return home.

References
  1. KSH (2021) 'Szállítási teljesítmények, 2020. IV. negyedév'
  2. KSH (2021) 'Helyzetkép a turizmus, vendéglátás ágazatról, 2020'
  3. Munkácsy A. (2018) 'A közlekedés alapfogalmai, a közlekedés szerepe a turizmusban' In: Jászberényi M., Munkácsy A. Közlekedés, mobilitás, turizmus. Budapest, Akadémia Kiadó. ISBN 978 963 454 229 2, doi 10.1556/9789634542292
  4. Michalkó G. (2012) ’Turizmológia' Akadémia Kiadó, Budapest, ISBN 978 963 05 9216 1
  5. Fodorné Sz. É., Szűcs L. (2020) 'Turizmus és utazásszervezés' Budapest, Műszaki Kiadó. ISBN 978 963 16 6578 9
  6. Prezenszki J., Szegedi Z. (2010) ’Logisztika menedzsment’ Kossuth Kiadó, Budapest, ISBN 9789630988971
  7. Salamonné H. A., Bőgel Gy. (1996) 'Az érték nyomában' Vezetéstudomány, 27(12), pp 40-45
  8. Chikán A. (1997) 'Vállalatok és funkciók integrációja' (Műhelytanulmány)
  9. Kotler, P. (1992) 'Marketing management' Műszaki Könyvkiadó, Budapest,756 p. ISBN 0 13 563479 2
  10. Kalmárné Rimóczi Cs., Horváth M. (2014) ’A turisztikai ellátási láncok jellegzetességeinek rendszerezése szakirodalmi megközelítések alapján’ Társadalomkutatás 32. pp. 373–383
  11. Palang, D., Tippayawong, K. Y. (2019) 'Performance evaluation of tourism supply chain management: the case of Thailand' Business Process Management Journal. 25(6) pp. 1193-1207. https://doi.org/10.1108/BPMJ-05-2017-0124
  12. Varghese, C. (2014) 'What impels service innovation in the Tourism Industry? In Kerela (India)? Suply Chain Management in the Tourism Industry' (Tézis)
  13. González-Torres, T., Rodríguez-Sánchez, J.-L., & Pelechano-Barahona, E. (2021) 'Managing relationships in the Tourism Supply Chain to overcome epidemic outbreaks: The case of COVID-19 and the hospitality industry in Spain' International Journal of Hospitality Management 92 https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102733
  14. Zhang, X., Song, H., Q. Huang,G. (2009) 'Tourism supply chain management: A new research agenda' Tourism Management. 30(3). pp 345-358. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2008.12.010
  15. Vörösmarty Gy., Tátrai T. (2019) ’Beszerzés. Stratégia, folyamatok, információ’ Akadémiai Kiadó, Budapest, ISBN 978 963 295 844 6
  16. Szőllős-Tóth A., Vargáné Csobán K (2021) ’A turizmus hatásainak megítélése Hajdúszoboszló lakosságának körében’ Gazdálkodás. 65(5). pp 430-447 https://doi.org/10.53079/GAZDALKODAS.65.5.t.pp_430-447
Database Logos