Menedzsmenttudományok

Turisztikai ellátási láncok összehasonlítása belföldi és külföldi utazások esetében

Megjelent:
2022-04-08
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2022 Viktória Hadházi

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Hadházi, V. (2022). Turisztikai ellátási láncok összehasonlítása belföldi és külföldi utazások esetében. International Journal of Engineering and Management Sciences, 7(1). https://doi.org/10.21791/IJEMS.2022.1.8.
Beküldött 2021-08-28
Elfogadott 2022-03-24
Publikált 2022-04-08
Absztrakt

Az utazni vágyók minden igényét a lehető legmagasabb színvonalon kívánja kiszolgálni az utazásszervező tevékenység. Az utazások tervezéséhez és szervezéséhez kapcsolódó élmények szinte ugyanolyan fontosak, mint maga a nyaralás vagy kirándulás. Tanulmányomban összehasonlítom a belföldi és a külföldi utazások jellemzőit a fogyasztók válaszai alapján. A következő szempontok szerint történt az elemzés: utazások szervezése, az előkészületekre szánt idő, a foglalás menete, a kijelölt úticélba való eljutás, a szálláshely kiválasztása vagy az időtartama. Ugyanakkor a turisztikai szolgáltatókkal válik teljessé a lánc, akiknek együttműködése kulcsfontosságú az utazók igényeinek kielégítése tekintetében, mindannyiuk közös érdeke, hogy elégedett legyen a vendég amikor hazatér utazásáról.

Hivatkozások
  1. KSH (2021) 'Szállítási teljesítmények, 2020. IV. negyedév'
  2. KSH (2021) 'Helyzetkép a turizmus, vendéglátás ágazatról, 2020'
  3. Munkácsy A. (2018) 'A közlekedés alapfogalmai, a közlekedés szerepe a turizmusban' In: Jászberényi M., Munkácsy A. Közlekedés, mobilitás, turizmus. Budapest, Akadémia Kiadó. ISBN 978 963 454 229 2, doi 10.1556/9789634542292
  4. Michalkó G. (2012) ’Turizmológia' Akadémia Kiadó, Budapest, ISBN 978 963 05 9216 1
  5. Fodorné Sz. É., Szűcs L. (2020) 'Turizmus és utazásszervezés' Budapest, Műszaki Kiadó. ISBN 978 963 16 6578 9
  6. Prezenszki J., Szegedi Z. (2010) ’Logisztika menedzsment’ Kossuth Kiadó, Budapest, ISBN 9789630988971
  7. Salamonné H. A., Bőgel Gy. (1996) 'Az érték nyomában' Vezetéstudomány, 27(12), pp 40-45
  8. Chikán A. (1997) 'Vállalatok és funkciók integrációja' (Műhelytanulmány)
  9. Kotler, P. (1992) 'Marketing management' Műszaki Könyvkiadó, Budapest,756 p. ISBN 0 13 563479 2
  10. Kalmárné Rimóczi Cs., Horváth M. (2014) ’A turisztikai ellátási láncok jellegzetességeinek rendszerezése szakirodalmi megközelítések alapján’ Társadalomkutatás 32. pp. 373–383
  11. Palang, D., Tippayawong, K. Y. (2019) 'Performance evaluation of tourism supply chain management: the case of Thailand' Business Process Management Journal. 25(6) pp. 1193-1207. https://doi.org/10.1108/BPMJ-05-2017-0124
  12. Varghese, C. (2014) 'What impels service innovation in the Tourism Industry? In Kerela (India)? Suply Chain Management in the Tourism Industry' (Tézis)
  13. González-Torres, T., Rodríguez-Sánchez, J.-L., & Pelechano-Barahona, E. (2021) 'Managing relationships in the Tourism Supply Chain to overcome epidemic outbreaks: The case of COVID-19 and the hospitality industry in Spain' International Journal of Hospitality Management 92 https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102733
  14. Zhang, X., Song, H., Q. Huang,G. (2009) 'Tourism supply chain management: A new research agenda' Tourism Management. 30(3). pp 345-358. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2008.12.010
  15. Vörösmarty Gy., Tátrai T. (2019) ’Beszerzés. Stratégia, folyamatok, információ’ Akadémiai Kiadó, Budapest, ISBN 978 963 295 844 6
  16. Szőllős-Tóth A., Vargáné Csobán K (2021) ’A turizmus hatásainak megítélése Hajdúszoboszló lakosságának körében’ Gazdálkodás. 65(5). pp 430-447 https://doi.org/10.53079/GAZDALKODAS.65.5.t.pp_430-447
Adatbázis logók