Turisztikai ellátási láncok összehasonlítása belföldi és külföldi utazások esetében
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Copyright (c) 2022 Viktória Hadházi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Elfogadott 2022-03-24
Publikált 2022-04-08
Absztrakt
Az utazni vágyók minden igényét a lehető legmagasabb színvonalon kívánja kiszolgálni az utazásszervező tevékenység. Az utazások tervezéséhez és szervezéséhez kapcsolódó élmények szinte ugyanolyan fontosak, mint maga a nyaralás vagy kirándulás. Tanulmányomban összehasonlítom a belföldi és a külföldi utazások jellemzőit a fogyasztók válaszai alapján. A következő szempontok szerint történt az elemzés: utazások szervezése, az előkészületekre szánt idő, a foglalás menete, a kijelölt úticélba való eljutás, a szálláshely kiválasztása vagy az időtartama. Ugyanakkor a turisztikai szolgáltatókkal válik teljessé a lánc, akiknek együttműködése kulcsfontosságú az utazók igényeinek kielégítése tekintetében, mindannyiuk közös érdeke, hogy elégedett legyen a vendég amikor hazatér utazásáról.
Hivatkozások
- KSH (2021) 'Szállítási teljesítmények, 2020. IV. negyedév'
- KSH (2021) 'Helyzetkép a turizmus, vendéglátás ágazatról, 2020'
- Munkácsy A. (2018) 'A közlekedés alapfogalmai, a közlekedés szerepe a turizmusban' In: Jászberényi M., Munkácsy A. Közlekedés, mobilitás, turizmus. Budapest, Akadémia Kiadó. ISBN 978 963 454 229 2, doi 10.1556/9789634542292
- Michalkó G. (2012) ’Turizmológia' Akadémia Kiadó, Budapest, ISBN 978 963 05 9216 1
- Fodorné Sz. É., Szűcs L. (2020) 'Turizmus és utazásszervezés' Budapest, Műszaki Kiadó. ISBN 978 963 16 6578 9
- Prezenszki J., Szegedi Z. (2010) ’Logisztika menedzsment’ Kossuth Kiadó, Budapest, ISBN 9789630988971
- Salamonné H. A., Bőgel Gy. (1996) 'Az érték nyomában' Vezetéstudomány, 27(12), pp 40-45
- Chikán A. (1997) 'Vállalatok és funkciók integrációja' (Műhelytanulmány)
- Kotler, P. (1992) 'Marketing management' Műszaki Könyvkiadó, Budapest,756 p. ISBN 0 13 563479 2
- Kalmárné Rimóczi Cs., Horváth M. (2014) ’A turisztikai ellátási láncok jellegzetességeinek rendszerezése szakirodalmi megközelítések alapján’ Társadalomkutatás 32. pp. 373–383
- Palang, D., Tippayawong, K. Y. (2019) 'Performance evaluation of tourism supply chain management: the case of Thailand' Business Process Management Journal. 25(6) pp. 1193-1207. https://doi.org/10.1108/BPMJ-05-2017-0124
- Varghese, C. (2014) 'What impels service innovation in the Tourism Industry? In Kerela (India)? Suply Chain Management in the Tourism Industry' (Tézis)
- González-Torres, T., Rodríguez-Sánchez, J.-L., & Pelechano-Barahona, E. (2021) 'Managing relationships in the Tourism Supply Chain to overcome epidemic outbreaks: The case of COVID-19 and the hospitality industry in Spain' International Journal of Hospitality Management 92 https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102733
- Zhang, X., Song, H., Q. Huang,G. (2009) 'Tourism supply chain management: A new research agenda' Tourism Management. 30(3). pp 345-358. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2008.12.010
- Vörösmarty Gy., Tátrai T. (2019) ’Beszerzés. Stratégia, folyamatok, információ’ Akadémiai Kiadó, Budapest, ISBN 978 963 295 844 6
- Szőllős-Tóth A., Vargáné Csobán K (2021) ’A turizmus hatásainak megítélése Hajdúszoboszló lakosságának körében’ Gazdálkodás. 65(5). pp 430-447 https://doi.org/10.53079/GAZDALKODAS.65.5.t.pp_430-447