Cikkek

A magyar lakosság étkezési motivációinak vizsgálata a TEMS-modell alapján

Megjelent:
2022-12-31
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2022 Szakály Márk, Dr. Soós Mihály

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Szakály, M., & Soós, M. (2022). A magyar lakosság étkezési motivációinak vizsgálata a TEMS-modell alapján. Táplálkozásmarketing, 9(2), 81-93. https://doi.org/10.20494/TM/9/2/6
Absztrakt

Tanulmányunk hiánypótló abban a tekintetben, hogy elsőként vizsgáltuk a magyar lakosság evési motivációit a TEMS kérdőív segítségével. Célkitűzésünk volt a magyar fogyasztók evési motivációinak részletes elemzése. Ennek érdekében egy 1000 fős országos kérdőíves felmérést indítottunk, amely nemre, korra, településtípusra, és régióra tekintettel reprezentatív. A felmérés során 8 jól elkülöníthető faktort kaptunk, amelyek a következők: Szociális szorongás, Kényelmes élvezkedés, Egészségtudatosság és Testsúly-kontroll, Árérzékenység, Társasági evés, Önjutalmazás, Szokás- és hagyomány-vezérelt evés, Az étel csábító jellege. A faktorelemzés alapján a fogyasztókat 5 klaszterbe tudtuk sorolni: Tradicionális egyszerűsítők, Spórolós társasági és érzelmi evők, Kiegyensúlyozott önjutalmazók, Egészségtudatosak, Közömbösek.

JEL-kódok: A13, D70, I12, Q56