Évf. 9 szám 2 (2022): Táplálkozásmarketing

Articles

A magyar lakosság étkezési motivációinak vizsgálata a TEMS-modell alapján

Megjelent december 31, 2022
Szerzők
Szakály Márk
Debreceni Egyetem
, Soós Mihály
Megtekintés
Kulcsszavak
TEMS étrendválasztás ételválasztás faktorok klaszterek
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Szakály, M., & Soós, M. (2022). A magyar lakosság étkezési motivációinak vizsgálata a TEMS-modell alapján. Táplálkozásmarketing, 9(2), 81–93. https://doi.org/10.20494/TM/9/2/6
Licenc

Copyright (c) 2022 Táplálkozásmarketing

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Tanulmányunk hiánypótló abban a tekintetben, hogy elsőként vizsgáltuk a magyar lakosság evési motivációit a TEMS kérdőív segítségével. Célkitűzésünk volt a magyar fogyasztók evési motivációinak részletes elemzése. Ennek érdekében egy 1000 fős országos kérdőíves felmérést indítottunk, amely nemre, korra, településtípusra, és régióra tekintettel reprezentatív. A felmérés során 8 jól elkülöníthető faktort kaptunk, amelyek a következők: Szociális szorongás, Kényelmes élvezkedés, Egészségtudatosság és Testsúly-kontroll, Árérzékenység, Társasági evés, Önjutalmazás, Szokás- és hagyomány-vezérelt evés, Az étel csábító jellege. A faktorelemzés alapján a fogyasztókat 5 klaszterbe tudtuk sorolni: Tradicionális egyszerűsítők, Spórolós társasági és érzelmi evők, Kiegyensúlyozott önjutalmazók, Egészségtudatosak, Közömbösek.

JEL-kódok: A13, D70, I12, Q56